История на Цветелина Якова

История на Цветелина Якова

"И тогава дойде Facebook Ads, в който скочих като Алиса в дупката на заека и тотално спрях да си задавам въпроса с какво искам да се занимавам. Отговорът беше пред мен."

DigitalPRO

2021-07-11

 

Цвети открива своето призвание, докато се обучава в DigitalPRO и бързо намира реализация в бранша. Виж историята ѝ, за да научиш повече: 

“Изгледах абсолютно всички безплатни видеа, които бяхте предоставили по време на пандемията и пожелах да се включа във вашата програма. 

Целта ми беше да видя кои са всички направления в Дигиталния маркетинг и да избера някое, в което да стана тесен специалист.

Имах колебания след всеки модул, но когато дойде Facebook Ads курсът, веднага разбрах, че това е моето призвание. Веднага започнах да търся някого с активен бизнес, за да помогна напълно безплатно само за да се науча. 

След това започнах да работя по проект без абсолютно никакъв опит, но с много познания, които придобих точно в DIgitalPRO."



Стилиян Запорожанов:
Здрасти, Цвети, много ми е приятно, че се съгласи да участваш в тази рубрика и да споделиш своето мнение за програмата. Моля, представи се малко по-широко за нашите зрители и читатели - от къде си, с какво се занимаваш, как попадна на DigitalPRO и защо?

 

Цветелина Якова:
Здравейте, казвам се Цветелина Якова, на 21 години, от град Габрово. В момента съм студентка в УНСС със специалност “Маркетинг”, работя почасово като Junior Facebook Ads Specialist, а преди това се занимавах с продажби.

 

Стилиян Запорожанов:
И какво те накара да се запишеш в DigitalPRO? 

 

Цветелина Якова:
Усетих, че продажбите не са за мен. Ентусиазмът ми спадна с времето, може би след първата година и разбрах, че това не е моята чаша чай. В университета имах шанс да запиша специалност “Маркетинг” и успоредно с това вие предоставихте безплатен достъп до 30 видеа.

Миналата година, по време на първата вълна от пандемията, бях в общежитието, нямаше какво да правя, беше ограничено излизането и изгледах всички видеа. Спомням си Мирослав Запорожанов, който запали интереса ми към дигиталния маркетинг и към вашата програма. Впоследствие се оказа, че 2 мои колежки от работата са част от DigitalPRO 2.0 и те потвърдиха високото качество на програмата, когато им споделих, че обмислям и аз да се запиша. 

 

Стилиян Запорожанов:
Ти спомена в началото, че вече работиш по специалността, която си изучавала в последните 10 месеца. Това означава, че DigitalPRO до някаква степен е променил твоя живот? Може ли да разкажеш малко повече по темата, както в личен план, така и в професионален? 

 

Цветелина Якова:
Аз бях много наясно какво искам да взема от DigitalPRO. Исках да видя какви точно са направленията в дигиталния маркетинг, тъй като знаех, че той е доста обширен и като за начало трябва да стана тесен специалист. Но исках да стана тесен специалист в нещо, което ми доставя удоволствие. Но за целта трябва да разбера в кое направление искам да задълбоча.

След всеки модул и изпит стоях и се чудех дали това искам да правя следващите 5 години, въпреки че беше много интересно. Нямах категоричен отговор. И тогава дойде Facebook Ads, в който скочих като Алиса в дупката на заека и тотално спрях да си задавам въпроса с какво искам да се занимавам. Отговорът беше пред мен.

Освен теорията и практиката във видеата, постоянно търсех на кого да помогна, някой с Business Manager, за да вляза и видя числа и статистики. Напълно безплатно, за да се науча.

 

Стилиян Запорожанов:
Какво се случи после?

 

Цветелина Якова:
Опитвах да си намеря работа в дигиталния маркетинг няколко месеца, успоредно с модулите, които вървяха. Нещата не се получаваха, но мен това не ме плаши, защото в началото почти навсякъде искат опит. Имах яснота точно какво търся от работното си място, исках каквато и работа да върша, да бъде заплатена дори малко. А това е много трудно да се намери. Да бъдем обективни, в дигиталния маркетинг, без практически опит е доста трудно. Но който търси, намира. Особено когато ми се изясни точно какво искам да правя, работата дори сама ме намери.

 

Стилиян Запорожанов:
Супер. Хората са разбрали за твоите знания, които си придобила от DigitalPRO. Как те намери точно работата, може ли да разкажеш? 

 

Цветелина Якова:
Да, разбира се. Бях си направила профил в Upwork.Това е международна платформа за хора, които практикуват на свободна практика и за хора, които предлагат работа.

Дори бях завършила няколко ангажимента, които бяха от различни направления на дигиталния маркетинг, но реших да си обновя профила, че се интересувам от Facebook реклама. Промених си цялото представяне, получих покана за интервю, аз се съгласих и изпратих материали, които бях изготвила за предишните интервюта. Абсолютно всичко, което някога бях правила, ми влезе в употреба.

Единството, което ги спираше да ме наемат, беше че нямам практически опит. Попитаха ме дали съм правила цяла кампания напълно сама - да я построя, да задам бюджет, да я анализирам, да я скалирам или оптимизирам и да я приключа. Отговорих им, че не съм. Но те бяха много впечатлени от това, колко добре познавам платформата. А това го научих от DigitalPRO, от никъде другаде. Само с видеата, които вие бяхте предоставили, с допълнителни упражнения, които ти ни беше дал и насоки за тях, аз си спечелих работата.

 

Стилиян Запорожанов:
Поздравление! Малко хора успяват да постигнат това още по време на програмата. Радвам се, че аз също съм бил част от твоето решение. Браво, наистина за мен това е много яко. Какво е мнението ти за обучителния материал в програмата? Как оценяваш начина, по който е поднесено съдържанието, гледаш ли видеата на запис, когато поискаш, комуникираш ли директно с лекторите и другите участници в обществото? Тези неща помагат ли за твоето развитие?

 

Цветелина Якова:
Да, категорично. По-хубаво е отколкото си го представях. Всичко е поднесено и структурирано много добре. Ако някой се загледа и се замисли, сам ще види, че модулите са подредени с много умисъл. Постарали сте си да редувате performance модул и creative модул.

Друго, което мога да кажа, че за мен SEO, Google Ads и Facebook Ads са най-обемисти модули и според мен най-трудни за структуриране. Когато започна SEO модула си казах, че за мен това е непонятно, нямам идея как ще го възприема.Кой трябва да ми го обясни, че аз да го разбера? Обаче Евгени ми скри тотално шапката с подредбата на видеата. Беше супер. Ти и Александър Георгиев (Google Ads) по същия начин.

Модулът Creative Marketing and Copywriting беше страхотен. Аз се прибирах и все едно си пусках предаване. За мен беше образователно и развлекателно съдържание.

 

Стилиян Запорожанов:
Супер. А за DigitalPRO обществото няколко думи да кажеш? 

 

Цветелина Якова:
Това е течение, на което няма как да се противопоставяш.Просто като видиш всички хора, които пишат, споделят, помагат си, напомнят си за изпити, помагат си един на друг да си намерят работа, ангажименти, разчитат един на друг за своя бизнес, тъй като има много хора със собствен бизнес. Обществото е страхотно, винаги ще има кой да ти отговори. Аз съм сигурна, че няма публикация без нито един коментар.

Абсолютно всяка публикация има коментар и лекторите са се постарали да дават възможно най-бързо отговор на всички задалени към тях въпроси, което е много трудно.

 

Стилиян Запорожанов:
Ти сподели на няколко пъти, че програмата е обемиста. Според повечето участници, се изисква много голяма ангажираност и отдаденост. Какво е твоето мнение? Това мотивира ли те? Особено държавния изпит и дипломната работа, която цели да обедини всички домашни задачи, за да могат курсистите да си направят портфолио, с което да кандидатстват. 

 

Цветелина Якова:
Съгласна съм, че програмата е обемиста и ангажираща, но това много ми харесва, защото всички трябва да разберат, че няма друг начин да усвоиш непозната за теб материя. Няма как да се научиш да свириш на цигулка, ако свириш по 10 минути на ден. Дори да се научиш, ще ти отнеме 30 години. И който ви каже, че може да ви научи на нещо без да ви ангажира, няма как да стане.

 

Стилиян Запорожанов:
Казваш, че освен със съдържание, ние ви ангажираме и допълнително с обществото, защото ви напомняме, че трябва да се учи?

 

Цветелина Якова:
Това определено е мотивиращо, защото разочарованието от амплитудата между очакванията и реалността боли много повече. Ако някой ти каже, че ще те научи и ще ти отнема по 30 минути на ден за 2 месеца, няма как да стане. Това е материя, която много хора не познават. Аз съм родена в 99-та година, родена съм в години, когато има интернет. За някой човек, който е над 40 е много по-трудно да усвои този материал, защото ако на мен трябва да ми се покажат по-сложни неща, на него може би ще трябва да му се покаже как да достъпи дори настройките. Ангажиращо е, но това е единственият начин. 

 

Стилиян Запорожанов:
Да, в крайна сметка, дигиталният маркетинг е за хора, които искат да живеят в настоящето, без значение на каква възраст са. Ние имаме много участници в различни възрастови граници. 

За финал искам да те попитам - какво би посъветвала хората, които се чудят дали да запишат DigitalPRO или друга алтернативна програма в дигиталния маркетинг, би ли препоръчала DigitalPRO и защо? 

 

Цветелина Якова:
Абсолютно препоръчвам DigitalPRO. Вече съм го препоръчала на адски много хора в университета и сред приятели. Аз съм изключително доволна, това са най-добре оползотворените пари, които съм похарчила.

Запишете се със сигурност, ще получите изключително много внимание, много отговори и за 10 месеца не знам къде може да научите повече. 

Бих искала само да вметна за предния въпрос. Това, че има хора от различни възрасти, е взето предвид от вас и първите няколко видеа от всеки модул и от всяка лекция са направени така, че да изравнят нивото на хората. Това са неща, които някои може да ги знаят, други не, но те са споменати и засегнати. 

Моят универсален съвет е да знаете как учите и как възприемате информация. Ако имате зрителна памет, ще трябва да прочетете лекциите по 2, 3 пъти, наблегнете на този метод. Ако учите чрез писане, ще трябва да препишете всичко, за да го научите. И ако вие учите, когато някой ви обяснява, гледайте лекциите по няколко пъти.

Наблегнете на метода, който ви помага на вас. 

За студентите съветът ми е да приемат DigitalPRO сериозно, защото сега е моментът.

От тук нататък ще става все по-трудно. Няма да сте по-свободни, отколкото сте точно в този момент, ако сте студенти. Ще има лишения, но абсолютно ще си заслужава и ще сте много по-напред от вашите връстници. В моя випуск преподавателите знаят коя съм и това ми носи дивиденти. Някои го наричат късмет, аз го наричам упорита работа. 

А за хората с бизнес, тъй като наблюдавах хората, които са по-зрели, имат бизнес и са се записали в програмата с друга цел, моят съвет е те да си напомнят защо са дошли. Защото има един момент, в който ако получиш лоша оценка на някой изпит, те се разочароват. А за тях е много по-важно да се научат да комуникират с експертите, които ще наемат. За тях е много по-важно след този курс да имат по-голям оборот, да имат по-голяма печалба. Това са резултатите, а не оценката на изпита.

За тях това въобще не трябва да е важно. И те са хората, които най-бързо трябва да приложат това, което учим в програмата. 

 

Стилиян Запорожанов:
Благодаря ти, Цвети, че сподели твоята история, която е заредена с много голям позитивизъм, а също и твоето мнение за нашата програма и съветите за различните типове хора. Ще се радва много хора да научат историята ти, защото ти си пример за това, че за краткия период от време, с много труд, упоритост и внимание, човек може да постигне това, което иска. 

 

Цветелина Якова:
Много благодаря за този разговор. Надявам се да ви е било полезно. Бъдете вдъхновени, никога не се отказвайте.

 

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Свържете се с нас:
0896 235 344