Истории

Историята на Ивайло Ангелов

"Винаги съм знаел, че най-добрият начин да учиш дигитален маркетинг е чрез курсове, защото висшето образование е 4 години със статична програма, която не се обновява по никакъв начин и не си в крак с новостите."

DigitalPRO

2024-06-30

 

Ивайло има интерес в сферата на дигиталния маркетинг от 16 годишен, а днес постепенно постига професионалните си цели. Виж историята му, за да научиш повече: 

"Най-голямата промяна, която претърпях в DigitalPRO, безспорно е в начина ми на мислене. Започвам да си давам сметка, че като собственик на бизнес трябва да виждам нещата в цялост.

Материалът е адаптиран за българския пазар и това може би е най-ценното нещо, което правят лекторите. Освен това те споделят данни от реални акаунти, което наистина ти помага да разбереш към какво се стремиш, как се прилага теорията в действие и какво може да постигнеш."

Здравейте, казвам се Ивайло и съм на 20 години, от София. Занимавам се с дигитален маркетинг и имам интерес в тази област, откакто съм на 16. Тогава започнах и първата си работа, като правех онлайн магазини и корпоративни сайтове за една агенция и там развих умението си да работя с WordPress на по-високо ниво. Впоследствие започнах да намирам свои клиенти, с които да работя, но малко по-късно прецених, че работата freelance не е точно за мен и реших да реализирам някои от новите си идеи за собствен бизнес.

Винаги съм знаел, че най-добрият начин да учиш дигитален маркетинг е чрез курсове, защото висшето образование е 4 години със статична програма, която не се обновява по никакъв начин и не си в крак с новостите. Това е нещо, което знаех от самото начало и много преди да науча за DigitalPRO започнах да записвам различни курсове в големите чуждестранни платформи, които не са адаптирани за българския пазар. От някои курсове бях доволен, от други не съвсем, защото по-голямата част от тях не са добре структурирани.

Преди 2 години за пръв път разбрах за DigitalPRO, не знаех нищо за програмата и затова реших да запиша няколко единични курса, за да видя дали е за мен и едва тази година за пръв път карам цялата програма. 

Мога да кажа, че бях изключително доволен от качеството на единичните курсове, които записвах първоначално, но едва когато записах цялата програма видях, че идеята за DigitalPRO е да ти даде много цялостен поглед върху нещата и да имаш познания по всички основни звена в дигиталния маркетинг. 

Най-голямата промяна, която претърпях в DigitalPRO, безспорно е в начина ми на мислене. Започвам да си давам сметка, че като собственик на бизнес трябва да виждам нещата в цялост. Да се фокусирам само върху едно звено, в което се чувствам сигурен, в моя случай беше да правя хубави сайтове и онлайн магазини, изобщо не води до желаните резултати. Най-важното е да имаш цялостен процес и да можеш да правиш фунии, чрез които да конвертираш хората. За да продаваш работата си успешно дългосрочно, трябва да изградиш силен бранд, а силен бранд наистина се гради много трудно - чрез изграждане на емоционална връзка с потребителите и с работа на няколко фронта, така да се каже. Първо трябва да привлечеш тяхното внимание, след това да ги осведомиш кой си ти, каква услуга или продукт предлагаш, да ги конвертираш и евентуално да ги превърнеш в лоялни клиенти на бранда, а в най-добрия случай - в твои адвокати.

За да постигнеш всички тези неща, трябва да имаш наистина добър уебсайт, но не само. Трябва да разбираш PPC реклама и да правиш ефективен имейл маркетинг, да се възползваш от органичното ти позициониране в Google и да имаш органично достигане в социалните мрежи, за да получиш този дигитален маркетинг микс и да изградиш силен бранд. Едва когато изградих истинска дигитална маркетинг стратегия от А до Я и започнах да се питам кои са моите потребители, как да стигна до тях, как да ги конвертирам, тогава започнах да виждам истински дългосрочни резултати и да постигам постепенно някои от целите си.

Друг ценен урок, който е пряко свързан с първия, но също е много важен, е да се фокусирам върху фунията, независимо от това каква комуникация правя. Много от хората, които стартират в интернет, включително и аз в началото, гледат на процесите по-скоро потребителски. Когато видят хубава реклама на някой бранд, някой много гледан подкаст или скъпа реклама с професионални модели, искат да направят същото с надеждата, че ако си дадат всички пари за реклама, ще постигнат дори по-добър резултат, защото имат по-яка. Това се оказа абсолютна грешка, защото всички тези неща привличат много голямо внимание, понякога дори се получава фурор в социалните мрежи, но истината е, че ако не можеш да накараш потребителя да слезе по-надолу във фунията и да го конвертираш, ще си останеш само с вниманието, а това е едва първата стъпка. Един добър маркетолог следва да разбира цялостния процес и не да се цели толкова в голям рийч, в много скъпи реклами, а дори с малко да направи добра фуния и да конвертира тези потребители, за да станат негови лоялни клиенти. 

Може би едно от най-ценните неща в DigitalPRO е, че материалът и лекторите имат много голям опит на българския пазар и са доказани специалисти. Както казах малко по-рано, аз съм записвал множество курсове, които са предназначени за големия международен пазар и трябва да кажа, че много от нещата, които се дават като съвети, се явяват неприложими в нашата реалност, тъй като аудиторията е по-малка, много от опциите в платформите не са налични в България, някои сегменти изобщо не са налични за таргетиране и като цяло потребителското поведение е много по-различно.

Материалът е адаптиран за българския пазар и това може би е най-ценното нещо, което правят лекторите. Освен това те споделят данни от реални акаунти, което наистина ти помага да разбереш към какво се стремиш, как се прилага теорията в действие и какво може да постигнеш, ако и ти си толкова постоянен и разбираш нещата добре. 

Огромен плюс също е, че програмата се обновява всяка година и с навлизането на ChatGPT и изкуствения интелект като цяло, наистина си сигурен, че си ъпдейтнат с всички новости и знаеш, че имаш правилната информация подръка. Когато търсиш някакви материали, подкасти, статии в интернет, много често се случва да попаднеш на вече остаряла информация или неща, които са написани или казани от хора, които нямат реален опит и се представят за експерти. 

Каквото и да кажа за обществото на DigitalPRO, мисля че ще бъде малко, тъй като това е може би единствената Facebook група, в която членувам, където не се притеснявам да задавам въпросите си, тъй като хората са подбрани и няма някакви негативни коментари или спам. Нали знаете как е в интернет - когато напишеш някаква публикация, ще се намерят поне 5 човека, които да ти кажат, че задаваш глупави въпроси и ще срещнеш поне още толкова полярни мнения от анонимни хора, които нямат някаква представ от материята. Освен участниците, които активно се включват в дискусите и винаги са готови да помогнат, лекторите понякога отговарят буквално за минути. Може би това е единствената група в България, където имаш толкова фокусирано присъствие на експерти в дигиталния маркетинг, с които да си пишеш толкова лесно, непринудено и в неформална среда и да получиш отговори на въпросите си. Винаги съм сигурен, че когато попитам нещо в групата на DigitalPRO, ще има добър резултат и ще намеря решение на конкретния си проблем.

Бих препоръчал DigitalPRO и на всеки експерт, който иска да придобие по-цялостен поглед върху дигиталния маркетинг, тъй като в ежедневието си работим най-често в една сфера. Дали ще правим сайтове, ще бъдем PPC специалисти, ще правим съдържания или пък SEO, ние обикновено правим 1 нещо, но когато знаем какво се случва във всички останали звена, се чувстваме много по-сигурни, че можем да дадем добавен стойност на клиента и работим много по-добре с нашите колеги.

Собствениците на бизнеса със сигурност ще извлекат огромна полза от DigitalPRO, тъй като ще им даде цялостен поглед върху нещата, дори да не се занимават с маркетинг в ежедневието си. Така ще могат да подбират хората, с които работят и ще знаят дали агенцията, която са наели наистина си върши работата и прави това, за което им плащат. Заблуда е, че е достатъчно да наемеш агенция, да им прехвърлиш всичко и да престанеш да се занимаваш, но това не е така. Ако нямаш проактивно отношение, няма как да ти се получат нещата в бизнеса.

Смятам, че DigitalPRO е една програма с много голяма добавена стойност за абсолютно всички, които имат интерес в дигиталния маркетинг. 

 

Довери се и ти на DigitalPRO!

>> Включи се в нашия Waiting List, за да не пропуснеш нашите най-ниски цени!

>> Запиши се за DigitalPRO Conf (безплатно & онлайн)

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Записване за нов сезон след:

ПОЛУЧИ ИЗВЕСТИЕ
Свържете се с нас:
0896 235 344

СПИСЪК С ЧАКАЩИ

Записването за сезон 2024/2025 в DigitalPRO приключи. Включи се в списъка с чакащи и получи напомняне по телефон и email!