Advantage+ и кога то работи по-добре от тясното таргетиране
Защо по-голяма свобода на алгоритъма дава по-добри резултати? Подготовката на размерите на Creative е винаги важна + Advantage+ audiences
DigitalPRO
2024-07-22
От тази статия ще научите:
- Гориво и свобода - данни и “ликвидност”
- По-голяма свобода на алгоритъма - по-добри резултати - Налични плейсмънти и формати
- Подготовката на размерите на Creative е винаги важна - Специални аудитории и кога малкото е по-ефективно
- Advantage+ audiences
Гориво и свобода - данни и “ликвидност”
Advantage+ shopping & Advantage+ Catalog
Какво видяхме през последните години?
Covid-19 принуди физическите магазините по цял свят да затворят и това даде голям тласък на дигиталните платформи. Ако преди това хората търсеха продукта, Meta успя да промени посоката и сега продуктът търси хората.
Благодарение на технологиите, изкуствения интелект и възможностите за комуникация чрез реклама с потребителите, Discovery Commerce се разви до сериозна степен, което е голяма възможност за всички, които търсят своите нови клиенти.
Какво представляват Advantage+ Shopping Campaigns?
Новият Machine Learning, който е подплатен с AI, дава възможност да достигаме до много по-голям reach на кампаниите и до аудитории, до които не сме имали достъп или не сме мислили, че биха могли да конвертират с нашия продукт или услуга.
Това е много голямо улеснение, защото благодарение на технологиите и разнообразието от изображения, които биха могли да се “налеят”, платформата създава много криейтиви, които да достигнат до потребителите и да им въздействат.
Имайте предвид, че всеки потребител в платформата е оценяван по над 4 000 показателя. Съответно, данните в Мета, Facebook и в платформите, които те управляват, е толкова голяма, че дава възможност на такъв тип продукти да достигнат до максимален брой хора и е много вероятно тези хора да извършат действието, което очакваме от тях.
Това дава възможност, разбира се за доста по-сериозен scale на вашите кампании. А когато кампаниите работят, достигате до вашите клиенти и имате по-ниски цени за реализация, нищо не ви спира да продължавате да сте активни в платформата и да увеличавате бюджети си, защото те ви носят повече продажби.
Advantage+ Shopping е подплатено с най-новите функционалности, които платформата предлага:
- Имаме възможност за по-добър репортинг още на ниво Ads Manager [може да сравним коя кампания работи по-добре от друга].
- Имаме възможност да рекламираме както със статични визии, така и с видео [видеото е доста ангажиращо].
- Работещите до момента кампании, с един клик биха могли да се превърнат в Advantage+ Sales кампании [може да видим и да се убедим колко по-добре работят за нашите оферти].
Максимизирайки криейтива, имаме възможност да покажем продукта си в нова светлина. Като използваме видео и повече визии, даваме възможност на алгоритъма да покаже на всеки човек от аудиторията ни, визията която е най-вероятно да му повлияе. Както споменахме, Facebook знае какво въздейства най-много на всеки потребител и ако той е попаднал в нашата група от хора, която таргетираме, ще му бъде показано най-подходящото изображение или видео, за да извърши действие.
В Advantage+ Sales Campaigns още на ниво Ad Manager може да проследим коя кампания се развива по-добре от друга, за да вземем информирано решение с коя да продължим и вложените средства да бъдат максимално ефективни.
Добавяйки повече криейтиви и дестинации на нашата реклама, даваме свобода на алгоритъма и го зареждаме с допълнително гориво, за да достигат рекламите до по-широка аудитория и да намерим нови клиенти.
Advantage+ за каталог наистина е нова ера в Meta каталога, защото дава възможност за къстамизация на посланието чрез нашия каталог и ни позволява да използваме максимален брой визии, видеа и всичко останало, което е свързано с нашите продукти. Тази комбинация ще даде възможност на рекламните послания да достигнат до все по-голяма аудитория и да работят възможно най-добре.
Какво предлага Advantage+ каталогът:
Трябва да бъде dynamically relevant, защото информацията, която събира е благодарение на пиксела, който работи на уебсайта или още по-добре Conversion API. Информацията, която се прилива към него, дава възможност на алгоритъма да избира продуктова визия, която да покаже на съответната аудитория, на група от хора или на определен човек, за да му въздейства максимално.
Скалирането на тези кампании става с един клик. Това, което трябва да направите е да ъплоуднете достатъчно продуктовата информация, да спазвате правилата за Content ID и всичко останало и ще получите Always On Campaign, който ще работи с цялата сила, която стои зад Advantage+.
Благодарение на повечето визии и продуктови видеа, криейтивите добиват по-добра визуализация и това води до по-добър customer experience, което е важно за платформата. Т.е. user experience-а на вашите потребители ще бъде доста по-опростен, по-приятен за тях, ще ги накара да отделят повече време на вашата реклама и следователно ще влязат във вашите retargeting листи [най-малко].
Целта на кампанията трябва да отговаря на бизнес целта ви. По този начин давате информация към алгоритъма и към изкуственият интелект какво искате да постигнете, което ще увеличи ефективността на кампанията ви и ще намали разходите.
Advantage+ Catalog кампаниите е препоръчително да работят в рамките на поне 5,6 седмици без да се налага някаква намеса от ваша страна. По този начин давате на алгоритъма правилните сигнали и той получава достатъчно информация от вашите криейтиви, от Content ID продуктите ви. Оставете го да работи през необходимото време и благодарение на Conversion API ще имате възможност да знаете какво се случва по-нататък във фунията и да взимате необходимите мерки.
Налични плейсмънти и формати
Creative Automation & Placement Automation
За да оптимизирате вашите кампани, трябва да използвате и максимален брой площадки, на които да бъдат излъчени. Дори досега да сте забелязали, че някои от площадките са били неефективни, това не бива да ви спира, а опитайте отново с Advantage+ и ще видите, че тези площадки биха могли да станат ефективни. Още повече, че ако са толкова неефективни, колкото вие смятате, просто платформата няма да пренасочва средства към тях.
Ако досега сте използвали Manual Placements, изследванията показват, че Advantage+ Placements върху всичките видове платформи води след себе си до намаляване на CPA, което е целта на всеки един маркетолог.
Audience Automation
Creative+ Audience дава възможност на алгоритъма да таргетирате по-широка аудитория и благодарение на данните, които има в платформата за всеки един от потребителите, които таргетирате да бъдат насочени към вашата реклама. Разбира се, вашата реклама преди това минала на аукцион, така че трябва да сте се справили добре с всички необходими предписания на Meta, за да може тя да излезе най-високо в аукциона и да достигне до повече потребители.
Meta обещава, че по-широкото таргетиране работи доста по-добре и достига до конверсии на по-добра цена, отколкото тясното таргетиране.
Оставяйки да работи такъв тип кампания с широко таргетиране, благодарение на reporting tools, които Meta използва, ще може да предприемете следващи решения за вашите кампании.
*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf Facebook Marketing на Милен Кръстев, Senior Client Solution Manager в Httpool.