Как да използваме тайното оръжие в растежа в Instagram - Carousels
Тайното оръжие - Instagram Carousel
DigitalPRO
2024-07-19
В тази статия ще научите:
- Тайното оръжие - Instagram Carousel
- Какво прави Instagram Carousel’s толкова силни - Практически уроци от 1000 карусела
-Как да създаваме взривоопасни карусели - От 0 до първия успешен карусел
- Как да създавате успешни карусели с лекота
Защо инстаграм каруселите са толкова силни?
Има няколко причини за това, разделят се на алгоритмични и психологически, затова нека да започнем с трите основни форми на ползи, които Instagram каруселите ни предоставят.
1. Ползи за алгоритъма
Всички социални мрежи се сблъскват с една и съща трудност, с едно и също предизвикателство, а именно, че в крайна сметка те са бизнеси. Имат акционери, на които трябва да докладват как се движат техните печалби.
И когато тези печалби започват да спадат, социалните мрежи трябва да правят промени. Именно една от тези промени направи и Instagram.
През последните няколко години, традиционните социални мрежи, които познаваме, започнаха да губят инерция, защото вниманието ни се насочваше към нови платформи, в които прекарвахме времето си. А в крайна сметка трябва да разберем, че формулата, през която социалните мрежи правят пари като бизнес е следната.
Time Spent On Platform = More Impressions = More Ads Shown = More Money
Но тази формула се видоизмени. Платформите преди имаха много ясна диференциация - Instagram беше за снимки, YouTubeза видео, Twitter за кратки, много често политически, публикации, а сега изглеждат доста идентично, което предизвиква друг проблем за тях:
Тъй като всички изглеждат идентично и се конкурират с кратко вертикално видео съдържание, нито една от тези платформи не успяват да се отличи с нещо специално. Но още по-страшното е, че краткото вертикално видео съдържание не позволява на тези платформи да монетизират ефективно. И това беше потвърдено от управляващия директор на Instagram.
И именно тук идва ползата за алгоритъма, когато качваме карусели.
Ако на всеки 5 или 6 кратки Instagram Reels потребителите могат да видят 1 реклама, при каруселите е съвсем различно.Много често те са с 5, 6, 7 и дори 10 слайда, което позволява на аудиторията да се съсредоточи в тях, а след това да им се предостави реклама.
2. Ползи срещу конкурекцията
Напълно сме съгласни с Алекс Хормози, който казва, че когато това, което ние даваме безплатно, е по-стойностно от това, за което нашата конкуренция взема пари, ние няма как да загубим.
Именно това видяхме през изминалото столетие. При появата си черно-белите телевизори може би са взривили света с иновативната си технология, но когато ги гледаме през призмата на нашите 8K OLED телевизори, не ни изглежда толкова впечатляващо, нали?
И именно тази призма трябва да ни служи и на нас. Трябва да се уверим, че съдържанието, което публикуваме чрез Instagram карусели кара съдържанието на нашата конкуренция да изглежда като черно-бял телевизор.
Това активира следващата полза от Instagram каруселите, а именно принципа на реципрочността - когато помагаме на другите, ще получим стойност и за себе си.
Запомнете: "I'll scratch your back, if you scratch mine”
3. Полза за аудиторията
Тук отново ще перефразираме цитат от известния маркетолог Зиг Зиглар, който споделя, че можеш да постигнеш всичко, което желаеш в живота си, стига да помогнеш на достатъчно хора да постигнат това, което те желаят.
И това го виждаме с принципа на кармичността в социалните мрежи.
Погледнете диаграма по-долу - по хоризонталната ѝ линия тече времето, а по вертикалната стойността, която предоставяме на нашата аудитория. През времето, в което предоставяме стойност на аудиторията си можем да градим кармична връзка с нея.
Колкото повече стойност сме дали през изминалото време, колкото повече “добра карма” сме генерирали, толкова по-успешни ще бъдат офертите, които им предлагаме.
Karmic Integration
Принцип, при който не само даваме стойност на аудиторията, но интегрираме офертите си в каруселите.
Разполагаме с цели 10 слайда и в 9 от тях може да предложим качествено съдържание, но в последния да интегрираме своето предложение.
Практически уроци от 1000 карусела
5 Урока за взривоопасни карусели
Как да увеличим CTR-а на карусела ни, за да се уверим, че повече хора ще стигнат до същината му и до призива на действие в края?
Цел: Нашата корица има една много проста цел и тя е да генерира достатъчно интерес към втория слайд от карусела.
Специфика: 1080x1350 px: 150 + 50 px (горе) + 50 px
Визия: Завладяваща и оптимизирана на скалиране
Копи: Семпло, но желано обещание до 7-9 думи
Важно!
Не забравяйте, че потребителите ще гледат корицата на мобилния си телефон, а не на компютър. Ето какво да направите, за да проверите дали е достатъчно атрактивна:
- Отворете “Explore page” в Instagram на своя телефон
- Направете снимка на екрана
- Сложете корицата върху екранната снимка
- Оценете забележителността на корицата
Следващият изключително важен елемент е вторият му слайд. Причината за това е, че хората, които ви следват, много често ще видят вашия карусел два пъти.
За пръв път: Ще видят корицата, но ако не разгледат целия карусел, ще го видят отново.
Втори път: Ще им се покаже втората страница
Втората страница е много силен елемент, на който може гледаме като ретаргетираща тактика от страна на Instagram.
Цел: Генерира интерес към остатъка на карусела
Специфика: 1080x1350 px: 150 px + 100 px (дясно)
Визия: Семпла и водеща окото надясно
Копи: Параграф, който перифразира ползата от карусела
Трябва да се уверим, че вторият ни слайд е много добре оптимизиран. И ако първият ни слайд има за цел да генерира достатъчно внимание към втория, то целта на втория е да генерира достатъчно внимание към цялото продължение на карусела
Ако първият слайд трябва да грабне вниманието, визията на втория може да е малко по-семпла, но копито да е достатъчно силно и да държи аудиторията “на тръни”, да иска да научи какво следва.
Instagram карусела е едно преживяване, което има начало, среда и край.
Слайд 1 & 2 - Привличат вниманието
Слайд 3-5 - Поддържат интереса и генерират напрежение
Слайд 6-9 - Представят практическото решение (ако нашия карусел е с образователна стойност)
Слайд 10: Призив за действие
Ефектът на поставяне в редица
Това е психологически принцип, който накратко гласи, че хората запомнят началото и края, а средата се губи. Поради тази причина ние трябва да се уверим, че нашият карусел има изключително силна среда, която аудиторията ще запомни.
Препоръчваме в средните слайдове да поставяте силни елементи, истории или диаграми. Нещо, което да разчупва ритъма и да запазва вниманието на аудиторията.
Намаляване на bounce rate
И последният елемент, който трябва да се уверим, че сме спазили, ако искаме да имаме успешни Instagram карусели, е намаляването на Bounce rate-a.
Bounce rate-a показва къде аудиторията спира и най-често си тръгва. Ако нашата аудитория стига до слайд №3 от общо 10, а в последните 3 слайда сме споделили най-много стойност, каруселът ни ще бъде провал, не защото няма стойност, а защото хората не стигат до стойността.
Това, към което се стремим е да грабнем вниманието на аудиторията и да заведем максимално голяма част от нея до края, където е нашият призив за действие. За целта има няколко правила:
- Правилото на късата поличка по отношение на дължината на броя на слайдове в карусела
- Хората не четат, те сканират
- Яснота > Яки дизайни. Ако не продавате дизайни, правете практични карусели
- Прочетете карусела на глас, когато го завършите и се уверете, че има ясна връзка между слайдовете
- Оставете време за автокорекция (поне 24 часа)
От 0 до Първия карусел
Стъпки и инструменти за ефикасни карусели
Как да изградим карусел от от идея до финала на публикацията:
Първото нещо, което трябва да разберем е как каруселът се разбива на отделни елементи. Образно сме ги разделили на 4 отделни елемента.
- Идея и концепция
- Копирайтинг и копиедитинг
- Изображение и дизайн
- Оптимизация за платформа
Идея и концепция
Трябва да си отговорим на 3 основни въпроса: Каква ще бъде нашата визия? Каква ще бъде нашата стойност? Какъв ще бъде ъгълът, по който ще предоставим стойността?
Когато става дума за визия е достатъчно да имаме генерална представа защо създаваме този пост. Когато мислиме за стойността, трябва да дефинираме много ясно формата на нашия карусел [грешки, които да избягват, какво да правят или какво да не правят, някаква история, Case Study и т.н.]. А за заглавието трябва да намерим секси начин, по който да представим стойността и да се отличим от конкуренцията.
Пример 1:
Визия: Документиране на растежа на мой клиент
Стойност: Практически стъпки, които всеки може да приложи
Заглавие: Желан резултат в определено време - Всеки, който се интересува от тази тема, би искал да разгледа карусела.
Пример 2:
Визия: Пренасочване на вниманието от Oppenheimer тренд-а
Стойност: Забавление + пример за изграждане на профил от нулата
Заглавие: Въпрос, на който искаш отговор
Пример 3:
Визия: Представяне на науката зад консумацията на съдържание
Стойност: Практически съвети за писане на съдържание, което се чете
Заглавие: Обратно на традиционните разбирания
Копирайтинг и копиедитинг
Когато става дума за тези процеси, ви предлагаме следния много прост подход:, аз имам много simple подход.
- Писане: Запълване на страницата с основата [draft]
- Почивка: Отделяне от текста за автокорекция
- Проверка: Добавяне на финалните щрихи
Копирайтинг
Когато става дума за copywriting, основното нещо, което искаме да ви споделим е "Правилото на късата поличка" - Копито ни трябва да бъде достатъчно дълго, за да покрива всичко, което искаме да покрием, но достатъчно късо, за да генерира внимание и най-важното - да го задържа.
Всички сме срещали оргомни книги, които са запълнени от горе до долу с текст и освен ако нямаме много силна мотивация, ще ни бъде изключително трудно да ги прочетем.
Съдържание, което е правилно написано, с добро разстояние между параграфите, с приложение концепции като Bionic Reading, ще има много по-голям шанс да бъде прочетено отначало докрай. А това е нашата цел с Instagram каруселите.
Автокорекция
Текстът може да ни изглежда перфектно при първи прочит, особено ако е веднага след написването. При втори прочит виждаме, че има какво да се желае.
Поради тази причина ви съветваме да оставяте няколко часа между писането и коригирането на вашето съдържание.
Изображение и дизайн
Споделяме ви 3 изключително важни принципа:
Практичност: Спомага, а не пречи на консумацията
Консистентност: Използване на същите елементи
Отличимост: Уникален и разпознаваем стил
Консистентност:
Първото нещо, което ви да съветваме да направите, е да си създадете консистентна визуална идентичност. Когато знаете какво правите и използвате правилните инструменти, е изключително лесно.
Един от тях е Milanote.com, който ви позволява да създадете Moodboard [колаж] на вашата визуална идентичност и да съберете на едно място примери как е била прилагана преди и как може консистентно да я прилагате за в бъдеще.
Практичност:
Стремете се повече към практичност, а по-малко към красота. Особено, когато става дума за голямо съдържание с образователна цел, което е тежко за аудиторията. Но все пак, стилът ви трябва да се отличава.
Създаването на съдържание за социалните мрежи не е процес, който създаваме днес и не променяме до края на живота си. Напротив, създаването на съдържание е еволюция. И най-добрите в сферата еволюират най-често, защото платформите се променят с щракане на пръсти и ние трябва да сме достатъчно гъвкави, за да не пропуснем щракването.
Оптимизация
Когато публикуваме карусел, особено ако сме прекарали толкова много време, за да се уверим, че е полезен, трябва да сме сигурни, че е правилно оптимизиран за нашите социални мрежи.
Първото нещо, което трябва да разберем е, че Instagram е доста по-умен, отколкото смятаме. Той може да сканира нашето описание, но не само. Може да сканира нашата визия и метаданни, разбира нашите криейтиви и вижда какви са ключовите думи в описанието.
Чете меттаданни като хаштагове, локация, тагове на профили, колаборации с брандове и т.н.
Ето как Instagram е прочел следния пример:
Текст: What if Oppenheimer had an Instagram
Изображение: May be pop art of smoking, magazine, poster and cigarette
Meтаданни: Предишни постове, аудитория и свързани акаунти + допълнителни параметри
Разбрал е какви са били предишните постове в профил, каква е аудиторията, какви са свързаните акаунти и е разбрал всички допълнителни параметри, които ще позволят на алгоритъма да пусне този карусел в огромната си екосистема и да намери правилната аудитория за него.
За да се уверим, че Instagram правилно разбира за какво става дума в нашите карусели и когато някой напише ключова дума в търсачката, да излизат нашите постове, трябва да сме сигурни, че текстът в описанието, изображенията и метаданните ни са релевантни.
Оптимизация за индексиране
- Използвайте 2-3 ключови думи по 2-3 пъти в описанието на каруселите
- Използвайте релевантни изображения и избягвайте снимки нарушаващи ToS
- Поставете ключови думи в самия криейтив в неговия footer/header
- Използвайте 3-8 релевантни хаштага с различна конкретика
- Колаборирайте с профили, които имат вашата аудитория и биват индексирани + релевантни тагове (без спам)
*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf Instagram Marketing на Храбрен Банков, Founder & Instagram Expert.