Статии

Как да използваме тайното оръжие в растежа в Instagram - Carousels

Тайното оръжие - Instagram Carousel 

DigitalPRO

2024-07-19

 

В тази статия ще научите:

  • Тайното оръжие - Instagram Carousel
    - Какво прави Instagram Carousel’s толкова силни

  • Практически уроци от 1000 карусела
    -Как да създаваме взривоопасни карусели

  • От 0 до първия успешен карусел
    - Как да създавате успешни карусели с лекота

Защо инстаграм каруселите са толкова силни?

Има няколко причини за това, разделят се на алгоритмични и психологически, затова нека да започнем с трите основни форми на ползи, които Instagram каруселите ни предоставят. 

1. Ползи за алгоритъма

Всички социални мрежи се сблъскват с една и съща трудност, с едно и също предизвикателство, а именно, че в крайна сметка те са бизнеси. Имат акционери, на които трябва да докладват как се движат техните печалби.

И когато тези печалби започват да спадат, социалните мрежи трябва да правят промени. Именно една от тези промени направи и Instagram. 

През последните няколко години, традиционните социални мрежи, които познаваме, започнаха да губят инерция, защото вниманието ни се насочваше към нови платформи, в които прекарвахме времето си. А в крайна сметка трябва да разберем, че формулата, през която социалните мрежи правят пари като бизнес е следната. 

 

Time Spent On Platform = More Impressions = More Ads Shown = More Money

 

Но тази формула се видоизмени. Платформите преди имаха много ясна диференциация - Instagram беше за снимки, YouTubeза видео, Twitter за кратки, много често политически, публикации, а сега изглеждат доста идентично, което предизвиква друг проблем за тях:

Тъй като всички изглеждат идентично и се конкурират с кратко вертикално видео съдържание, нито една от тези платформи не успяват да се отличи с нещо специално. Но още по-страшното е, че краткото вертикално видео съдържание не позволява на тези платформи да монетизират ефективно. И това беше потвърдено от управляващия директор на Instagram. 

И именно тук идва ползата за алгоритъма, когато качваме карусели. 

Ако на всеки 5 или 6 кратки Instagram Reels потребителите могат да видят 1 реклама, при каруселите е съвсем различно.Много често те са с 5, 6, 7 и дори 10 слайда, което позволява на аудиторията да се съсредоточи в тях, а след това да им се предостави реклама.

 

2. Ползи срещу конкурекцията

Напълно сме съгласни с Алекс Хормози, който казва, че когато това, което ние даваме безплатно, е по-стойностно от това, за което нашата конкуренция взема пари, ние няма как да загубим.

Именно това видяхме през изминалото столетие. При появата си черно-белите телевизори може би са взривили света с иновативната си технология, но когато ги гледаме през призмата на нашите 8K OLED телевизори, не ни изглежда толкова впечатляващо, нали?

И именно тази призма трябва да ни служи и на нас. Трябва да се уверим, че съдържанието, което публикуваме чрез Instagram карусели кара съдържанието на нашата конкуренция да изглежда като черно-бял телевизор.

Това активира следващата полза от Instagram каруселите, а именно принципа на реципрочността - когато помагаме на другите, ще получим стойност и за себе си. 

Запомнете: "I'll scratch your back, if you scratch mine”

 

3. Полза за аудиторията

Тук отново ще перефразираме цитат от известния маркетолог Зиг Зиглар, който споделя, че можеш да постигнеш всичко, което желаеш в живота си, стига да помогнеш на достатъчно хора да постигнат това, което те желаят.

И това го виждаме с принципа на кармичността в социалните мрежи. 

Погледнете диаграма по-долу - по хоризонталната ѝ линия тече времето, а по вертикалната стойността, която предоставяме на нашата аудитория. През времето, в което предоставяме стойност на аудиторията си можем да градим кармична връзка с нея. 

Колкото повече стойност сме дали през изминалото време, колкото повече “добра карма” сме генерирали, толкова по-успешни ще бъдат офертите, които им предлагаме. 


Karmic Integration 

Принцип, при който не само даваме стойност на аудиторията, но интегрираме офертите си в каруселите.

Разполагаме с цели 10 слайда и в 9 от тях може да предложим качествено съдържание, но в последния да интегрираме своето предложение.

 

Практически уроци от 1000 карусела

5 Урока за взривоопасни карусели

 

Оптимизация на корица

Как да увеличим CTR-а на карусела ни, за да се уверим, че повече хора ще стигнат до същината му и до призива на действие в края?

Цел: Нашата корица има една много проста цел и тя е да генерира достатъчно интерес към втория слайд от карусела.

Специфика: 1080x1350 px: 150 + 50 px (горе) + 50 px

Визия: Завладяваща и оптимизирана на скалиране 

Копи: Семпло, но желано обещание до 7-9 думи

 

Важно!

Не забравяйте, че потребителите ще гледат корицата на мобилния си телефон, а не на компютър. Ето какво да направите, за да проверите дали е достатъчно атрактивна:

  1. Отворете “Explore page” в Instagram на своя телефон

  2. Направете снимка на екрана

  3. Сложете корицата върху екранната снимка

  4. Оценете забележителността на корицата


Оптимизация на втория слайд

Следващият изключително важен елемент е вторият му слайд. Причината за това е, че хората, които ви следват, много често ще видят вашия карусел два пъти. 

За пръв път: Ще видят корицата, но ако не разгледат целия карусел, ще го видят отново.

Втори път: Ще им се покаже втората страница

Втората страница е много силен елемент, на който може гледаме като ретаргетираща тактика от страна на Instagram. 

Цел: Генерира интерес към остатъка на карусела

Специфика: 1080x1350 px: 150 px + 100 px (дясно)

Визия: Семпла и водеща окото надясно

Копи: Параграф, който перифразира ползата от карусела

Трябва да се уверим, че вторият ни слайд е много добре оптимизиран. И ако първият ни слайд има за цел да генерира достатъчно внимание към втория, то целта на втория е да генерира достатъчно внимание към цялото продължение на карусела

Ако първият слайд трябва да грабне вниманието, визията на втория може да е малко по-семпла, но копито да е достатъчно силно и да държи аудиторията “на тръни”, да иска да научи какво следва. 

 

Връзка между слайдовете

Instagram карусела е едно преживяване, което има начало, среда и край.

Слайд 1 & 2 - Привличат вниманието

Слайд 3-5 - Поддържат интереса и генерират  напрежение

Слайд 6-9 - Представят практическото решение (ако нашия карусел е с образователна стойност)

Слайд 10: Призив за действие

 

Ефектът на поставяне в редица 

Това е психологически принцип, който накратко гласи, че хората запомнят началото и края, а средата се губи. Поради тази причина ние трябва да се уверим, че нашият карусел има изключително силна среда, която аудиторията ще запомни. 

Препоръчваме в средните слайдове да поставяте силни елементи, истории или диаграми. Нещо, което да разчупва ритъма и да запазва вниманието на аудиторията.

 

Намаляване на bounce rate

И последният елемент, който трябва да се уверим, че сме спазили, ако искаме да имаме успешни Instagram карусели, е намаляването на Bounce rate-a. 

Bounce rate-a показва къде аудиторията спира и най-често си тръгва. Ако нашата аудитория стига до слайд №3 от общо 10, а в последните 3 слайда сме споделили най-много стойност, каруселът ни ще бъде провал, не защото няма стойност, а защото хората не стигат до стойността. 

Това, към което се стремим е да грабнем вниманието на аудиторията и да заведем максимално голяма част от нея до края, където е нашият призив за действие. За целта има няколко правила:

  • Правилото на късата поличка по отношение на дължината на броя на слайдове в карусела

  • Хората не четат, те сканират 

  • Яснота > Яки дизайни. Ако не продавате дизайни, правете практични карусели

  • Прочетете карусела на глас, когато го завършите и се уверете, че има ясна връзка между слайдовете

  • Оставете време за автокорекция (поне 24 часа)

 

От 0 до Първия карусел

Стъпки и инструменти за ефикасни карусели

Как да изградим карусел от от идея до финала на публикацията:

Първото нещо, което трябва да разберем е как каруселът се разбива на отделни елементи. Образно сме ги разделили на 4 отделни елемента.

  1. Идея и концепция

  2. Копирайтинг и копиедитинг

  3. Изображение и дизайн 

  4. Оптимизация за платформа

 

Идея и концепция

Трябва да си отговорим на 3 основни въпроса: Каква ще бъде нашата визия? Каква ще бъде нашата стойност? Какъв ще бъде ъгълът, по който ще предоставим стойността?

Когато става дума за визия е достатъчно да имаме генерална представа защо създаваме този пост. Когато мислиме за стойността, трябва да дефинираме много ясно формата на нашия карусел [грешки, които да избягват, какво да правят или какво да не правят, някаква история, Case Study и т.н.]. А за заглавието трябва да намерим секси начин, по който да представим стойността и да се отличим от конкуренцията. 
Пример 1:

Визия: Документиране на растежа на мой клиент

Стойност: Практически стъпки, които всеки може да приложи

Заглавие: Желан резултат в определено време - Всеки, който се интересува от тази тема, би искал да разгледа карусела.

 

Пример 2:   

Визия: Пренасочване на вниманието от Oppenheimer тренд-а   

Стойност: Забавление + пример за изграждане на профил от нулата

Заглавие: Въпрос, на който искаш отговор

 

Пример 3:

Визия: Представяне на науката зад консумацията на съдържание

Стойност: Практически съвети за писане на съдържание, което се чете

Заглавие: Обратно на традиционните разбирания

 

Копирайтинг и копиедитинг

Когато става дума за тези процеси, ви предлагаме следния много прост подход:, аз имам много simple подход.

  • Писане: Запълване на страницата с основата [draft]

  • Почивка: Отделяне от текста за автокорекция

  • Проверка: Добавяне на финалните щрихи

Копирайтинг

Когато става дума за copywriting, основното нещо, което искаме да ви споделим е "Правилото на късата поличка" - Копито ни трябва да бъде достатъчно дълго, за да покрива всичко, което искаме да покрием, но достатъчно късо, за да генерира внимание и най-важното - да го задържа.

Всички сме срещали оргомни книги, които са запълнени от горе до долу с текст и освен ако нямаме много силна мотивация, ще ни бъде изключително трудно да ги прочетем.

Съдържание, което е правилно написано, с добро разстояние между параграфите, с приложение концепции като Bionic Reading, ще има много по-голям шанс да бъде прочетено отначало докрай. А това е нашата цел с Instagram каруселите.

Автокорекция

Текстът може да ни изглежда перфектно при първи прочит, особено ако е веднага след написването. При втори прочит виждаме, че има какво да се желае.

Поради тази причина ви съветваме да оставяте няколко часа между писането и коригирането на вашето съдържание.

 

Изображение и дизайн 

Споделяме ви 3 изключително важни принципа:

Практичност: Спомага, а не пречи на консумацията

Консистентност: Използване на същите елементи

Отличимост: Уникален и разпознаваем стил

 

Консистентност:

Първото нещо, което ви да съветваме да направите, е да си създадете консистентна визуална идентичност. Когато знаете какво правите и използвате правилните инструменти, е изключително лесно.
Един от тях е Milanote.com, който ви позволява да създадете Moodboard [колаж] на вашата визуална идентичност и да съберете на едно място примери как е била прилагана преди и как може консистентно да я прилагате за в бъдеще. 

 

Практичност:

Стремете се повече към практичност, а по-малко към красота. Особено, когато става дума за голямо съдържание с образователна цел, което е тежко за аудиторията. Но все пак, стилът ви трябва да се отличава.

 

Създаването на съдържание за социалните мрежи не е процес, който създаваме днес и не променяме до края на живота си. Напротив, създаването на съдържание е еволюция. И най-добрите в сферата еволюират най-често, защото платформите се променят с щракане на пръсти и ние трябва да сме достатъчно гъвкави, за да не пропуснем щракването. 

 

Оптимизация

Когато публикуваме карусел, особено ако сме прекарали толкова много време, за да се уверим, че е полезен, трябва да сме сигурни, че е правилно оптимизиран за нашите социални мрежи.

Първото нещо, което трябва да разберем е, че Instagram е доста по-умен, отколкото смятаме. Той може да сканира нашето описание, но не само. Може да сканира нашата визия и метаданни, разбира нашите криейтиви и вижда какви са ключовите думи в описанието. 

Чете меттаданни като хаштагове, локация, тагове на профили, колаборации с брандове и т.н.

Ето как Instagram е прочел следния пример:

Текст: What if Oppenheimer had an Instagram

Изображение: May be pop art of smoking, magazine, poster and cigarette

Meтаданни: Предишни постове, аудитория и свързани акаунти + допълнителни параметри

Разбрал е какви са били предишните постове в профил, каква е аудиторията, какви са свързаните акаунти и е разбрал всички допълнителни параметри, които ще позволят на алгоритъма да пусне този карусел в огромната си екосистема и да намери правилната аудитория за него. 

За да се уверим, че Instagram правилно разбира за какво става дума в нашите карусели  и когато някой напише ключова дума в търсачката, да излизат нашите постове, трябва да сме сигурни, че текстът в описанието, изображенията и метаданните ни са релевантни.

Оптимизация за индексиране

  • Използвайте 2-3 ключови думи по 2-3 пъти в описанието на каруселите

  • Използвайте релевантни изображения и избягвайте снимки нарушаващи ToS

  • Поставете ключови думи в самия криейтив в неговия footer/header

  • Използвайте 3-8 релевантни хаштага с различна конкретика

  • Колаборирайте с профили, които имат вашата аудитория и биват индексирани + релевантни тагове (без спам)

*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf Instagram Marketing на Храбрен Банков, Founder & Instagram Expert.

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Приемът започва след:

ПОЛУЧИ ИЗВЕСТИЕ
Свържете се с нас:
0896 235 344

ЗАПИСВАНЕ ОТ 28 СЕПТЕМВРИ

Не пропускай най-ниските цени от 28.09 до 01.10 (само 72 часа). Включи се в списъка с чакащи и получи напомняне!