Как TikTok води офлайн и онлайн продажби?
CTA за TikTok, способи за тракинг и как да приспособим бизнеса си към възможностите за интеракция с потребителите [ПРИМЕРИ]
DigitalPRO
2024-06-16
TikTok вече не е само платформа, а формат.
Социалната мрежа превзе маркетинг света и революционизира интернет до такава степен, че притесни другите платформи и ги принуди да адаптират интерфейса си за консумация на вертикално съдържание.
Най-популярните платформи, в които се консумира TikTok форматът
- Facebook и Instagram Reels
В началото Facebook имаше огромен reach. Страниците достигаха до 2-3 милиона reach на месец с минимални усилия. Но изведнъж това спря. И 10 години всички се оказахме в ситуация не на органичен, а на ограничен reach.
TikTok накара Meta да събуди и сега бизнесите отново могат да достигат до милиони гледания напълно безплатно и органично във Facebook и Instagram.
Бонусът е, че след като тестваме съдържанието органично и видим, че постига резултати, трупа гледания и коментари, имаме възможност да го спонсорираме.
Затова вече не може да говорим само за платформата TikTok, а за формата TikTok, който трябва да е проводник на маркетингови съобщения и да осигурява нужната синергия между всички канали за комуникация на бранда. Без значение в коя платформа ще ни срещнат потребителите, брандът ни трябва да бъде адекватно позиционирана за медиума.
- YouTube Short
Истината е, че е доста по-вероятно видео в YouTube Shorts да стане вайръл, отколкото пълнометражно YouTube видео [особено ако не е създадено от популярен крейтър]. Има акаунти, които почти не публикуват пълнометражно съдържание, но публикуват Shorts, които събират по 200-300 милиона гледания.
Да приемем формата и за телевизионен
Повечето хора имат телевизор, на който гледат YouTube, Netflix и понякога телевизия. Това, което правят е да сменят каналите. А това, което правят в TikTok e абсолютно същото действие с разликата, че дисплеят не е на стената, а в ръцете им.
Но дори да гледат телевизия, в ръката си държат телефон и прескачат през няколко социални мрежи, защото…
Потребители не търсят, а гледат това, което им грабне вниманието.
TikTok в бизнеса
Създаването на телевизионни реклами е много скъпо. А още по-неприятното е, че дори не можем да проследим резултатите. В TikTok обаче не е скъпо и имаме възможност да ангажираме аудиторията със съдържанието ни.
Затова приемаме формата за телевизионен и се стараем да създаваме съдържание, което е адаптирано към начина, по който потребителите използват платформата.
А най-хубавото е, че получаваме безплатен органичен reach. Тъй като много брандове постоянно постигат стотици хиляди гледания, вече ги приемаме за даденост, но трябва да се замислим:
Колко би ни струвала 1 рекламна кампания по телевизията и ще постигне ли по-добри резултати?
Нужно е само да имаме качествено съдържание, което сме създали спрямо конкретиката на бизнеса и потребителите.
И като говорим за съдържание…
Това са едни от най-често задаваните въпроси от представители на бизнеси в България.
- Какво съдържание да правя за бизнеса си?
- Аз ли да съм лице, някой колега или да търся инфлуенсъри?
- Кой ще измисля видеата?
- Кой ще го снима всички тези видеа [конкуренцията качва често]
- Ако наема агенция ще си върна ли инвестицията?
- А каква ще бъде тя? 15 видеа на месец звучи скъпо?
- Като съм онлайн магазин от склада ли трябва да снимам?
- Като няма платена реклама в България как следим поръчките?
Тези въпроси си задават много голяма част от брандовете и бизнесите. Ключово е да се учим от това, което сме правили до момента и да продължаваме да търсим отговори и възможности. Защото единственият начин да нямаме вайръл видеа за бизнеса си е ако не сме достатъчно проактивни и постоянни, не качваме често, не експериментираме и не се всушваме в аудиторията си.
[Запомнете]: Аудиторията ще ни покаже, че стратегията ни не работи и трябва да я променим, като не гледа и не се ангажира с видеата ни.
Tracking инструменти за TikTok
Най-доброто решение, което може да приложим за тракинг, е да имаме уникално предложение за TikTok.
[Списък с идеи]
- Custom кодове за отстъпка
- Custom кодове за подарък към поръчка
- Продуктово позициониране на стока, която не се рекламира по други канали
- UTM линк в bio
- Уникално предложение за TikTok
Дали ще бъде специален продукт или custom код за отстъпка, важното е да бъде ясно за потребителите и за собствениците на бизнес, че предложението е дистрибутирано единствено в TikTok.
Продуктово позициониране на стока, която не се рекламира по други канали е друг начин, по който можем да защитаваме канала и да обезпечаваме инвестицията. Може да използваме продукти, които не са в продуктовите каталози и банерите или залежали продукти.
Постоянно експериментираме с Call to Action
[Списък с идеи]
- Цъкни плюса
- Последвай за още подобни видеа
- Коментирай, за да получиш отстъпка
- Потърси в Google
- Последвай профила
- Поледвай бранда
- Цъкни плюса за още такива видеа
- Последвай за подобни видеа
+ Всички познати като “влез в сайта” и “кликни на линка в био”
Ниши с доказана резултатност
- Ремонтни дейности, материали, интериорни и екстериорни решения
- Застраховки
- Бързооборотни стоки
- Online и offline магазини за техника
- Online и offline магазини за обувки
- Online и offline магазини за козметика
- Online и offline магазини за мода и аксесоари
- Супермаркети
- Имотни портали и брокерски агенции
- Автокъщи
- ХОРЕКА
- Адвокатски и счетоводни услуги
- Employer branding
- Креативни freelance услуги
- Образователни услуги и продукти
Заслужава ли да си инвестираме в TikTok?
Форматът си заслужава, когато сме проактивни, постоянни имаме търпение.
По-колко видеа трябва да качваме в TikTok?
С всеки ден ще става все по-трудно и създаването на съдържание ще става все по-сложно, защото хигиенният минимум е 15 видеа на месец.
TikTok и UGC
Този сектор се превръща в много сериозна търсачка, защото в нея не търсим налята информация или видео по сценарий, а user generated content, който ще ни покаже от първо лице, от лицето на потребителя, това което искаме да намерим.
*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf TikTok на Христомир Витанов-Мъро, съосновател и креативен директор на ANOMALY.