Как TikTok води офлайн и онлайн продажби?

Как TikTok води офлайн и онлайн продажби?

CTA за TikTok, способи за тракинг и как да приспособим бизнеса си към възможностите за интеракция с потребителите [ПРИМЕРИ]

DigitalPRO

2024-06-16

TikTok вече не е само платформа, а формат.

Социалната мрежа превзе маркетинг света и революционизира интернет до такава степен, че притесни другите платформи и ги принуди да адаптират интерфейса си за консумация на вертикално съдържание.

Най-популярните платформи, в които се консумира TikTok форматът

 

  • Facebook и Instagram Reels

В началото Facebook имаше огромен reach. Страниците достигаха до 2-3 милиона reach на месец с минимални усилия. Но изведнъж това спря. И 10 години всички се оказахме в ситуация не на органичен, а на ограничен reach. 

TikTok накара Meta да събуди и сега бизнесите отново могат да достигат до милиони гледания напълно безплатно и органично във Facebook и Instagram. 

Бонусът е, че след като тестваме съдържанието органично и видим, че постига резултати, трупа гледания и коментари, имаме възможност да го спонсорираме.

Затова вече не може да говорим само за платформата TikTok, а за формата TikTok, който трябва да е проводник на маркетингови съобщения и да осигурява нужната синергия между всички канали за комуникация на бранда. Без значение в коя платформа ще ни срещнат потребителите, брандът ни трябва да бъде адекватно позиционирана за медиума.

 

  • YouTube Short

Истината е, че е доста по-вероятно видео в YouTube Shorts да стане вайръл, отколкото пълнометражно YouTube видео [особено ако не е създадено от популярен крейтър]. Има акаунти, които почти не публикуват пълнометражно съдържание, но публикуват Shorts, които събират по 200-300 милиона гледания.

 

Да приемем формата и за телевизионен

Повечето хора имат телевизор, на който гледат YouTube, Netflix и понякога телевизия. Това, което правят е да сменят каналите. А това, което правят в TikTok e абсолютно същото действие с разликата, че дисплеят не е на стената, а в ръцете им.

Но дори да гледат телевизия, в ръката си държат телефон и прескачат през няколко социални мрежи, защото…

Потребители не търсят, а гледат това, което им грабне вниманието.

TikTok в бизнеса

Създаването на телевизионни реклами е много скъпо. А още по-неприятното е, че дори не можем да проследим резултатите. В TikTok обаче не е скъпо и имаме възможност да ангажираме аудиторията със съдържанието ни. 

Затова приемаме формата за телевизионен и се стараем да създаваме съдържание, което е адаптирано към начина, по който потребителите използват платформата. 

А най-хубавото е, че получаваме безплатен органичен reach. Тъй като много брандове постоянно постигат стотици хиляди гледания, вече ги приемаме за даденост, но трябва да се замислим:

Колко би ни струвала 1 рекламна кампания по телевизията и ще постигне ли по-добри резултати?

Нужно е само да имаме качествено съдържание, което сме създали спрямо конкретиката на бизнеса и потребителите.

 

И като говорим за съдържание…

Това са едни от най-често задаваните въпроси от представители на бизнеси в България.

  • Какво съдържание да правя за бизнеса си?
  • Аз ли да съм лице, някой колега или да търся инфлуенсъри?
  • Кой ще измисля видеата?
  • Кой ще го снима всички тези видеа [конкуренцията качва често]
  • Ако наема агенция ще си върна ли инвестицията?
  • А каква ще бъде тя? 15 видеа на месец звучи скъпо?
  • Като съм онлайн магазин от склада ли трябва да снимам?
  • Като няма платена реклама в България как следим поръчките?

 

Тези въпроси си задават много голяма част от брандовете и бизнесите. Ключово е да се учим от това, което сме правили до момента и да продължаваме да търсим отговори и възможности. Защото единственият начин да нямаме вайръл видеа за бизнеса си е ако не сме достатъчно проактивни и постоянни, не качваме често, не експериментираме и не се всушваме в аудиторията си. 

[Запомнете]: Аудиторията ще ни покаже, че стратегията ни не работи и трябва да я променим, като не гледа и не се ангажира с видеата ни.

Tracking инструменти за TikTok

Най-доброто решение, което може да приложим за тракинг, е да имаме уникално предложение за TikTok.

[Списък с идеи]

  • Custom кодове за отстъпка
  • Custom кодове за подарък към поръчка
  • Продуктово позициониране на стока, която не се рекламира по други канали
  • UTM линк в bio
  • Уникално предложение за TikTok

 

Дали ще бъде специален продукт или custom код за отстъпка, важното е да бъде ясно за потребителите и за собствениците на бизнес, че предложението е дистрибутирано единствено в TikTok. 

Продуктово позициониране на стока, която не се рекламира по други канали е друг начин, по който можем да защитаваме канала и да обезпечаваме инвестицията. Може да използваме продукти, които не са в продуктовите каталози и банерите или залежали продукти.

Постоянно експериментираме с Call to Action

[Списък с идеи]

  • Цъкни плюса
  • Последвай за още подобни видеа
  • Коментирай, за да получиш отстъпка
  • Потърси в Google
  • Последвай профила
  • Поледвай бранда
  • Цъкни плюса за още такива видеа
  • Последвай за подобни видеа

+ Всички познати като “влез в сайта” и “кликни на линка в био”

 

Ниши с доказана резултатност

  • Ремонтни дейности, материали, интериорни и екстериорни решения
  • Застраховки
  • Бързооборотни стоки
  • Online и offline магазини за техника
  • Online и offline магазини за обувки
  • Online и offline магазини за козметика
  • Online и offline магазини за мода и аксесоари
  • Супермаркети
  • Имотни портали и брокерски агенции
  • Автокъщи
  • ХОРЕКА
  • Адвокатски и счетоводни услуги
  • Employer branding
  • Креативни freelance услуги
  • Образователни услуги и продукти
  •  

Заслужава ли да си инвестираме в TikTok?

Форматът си заслужава, когато сме проактивни, постоянни имаме търпение. 

 

По-колко видеа трябва да качваме в TikTok?

С всеки ден ще става все по-трудно и създаването на съдържание ще става все по-сложно, защото хигиенният минимум е 15 видеа на месец

 

TikTok и UGC

Този сектор се превръща в много сериозна търсачка, защото в нея не търсим налята информация или видео по сценарий, а user generated content, който ще ни покаже от първо лице, от лицето на потребителя, това което искаме да намерим. 

 

*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf TikTok на Христомир Витанов-Мъро, съосновател и креативен директор на ANOMALY.

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Свържете се с нас:
0896 235 344