От 0 до 1.900.000 клиенти - тактиките зад ръста на InaEssentials [Case Study]
Блог стратегията на InaEssentials, натрупване на коментари и как правят логистика в 30 държави [Case Study]
DigitalPRO
2024-08-01
Какво ще научите в тази статия:
- Блог стратегията на InaEssentials
- Как Васил Ралчев, Георги Димитров и техният екип скалираха InaEssentials в България и отвориха над 30 пазара - Коментари под реклами
- Стратегията им за натрупване на коментари - Back-end - Логистика, планиране, начини на плащане
- Как правят логистика в 30 държави, как планират стоката си и с кои локални платформи обработват плащанията
Блог стратегията на InaEssentials
През 2019 г. откриват своя онлайн магазин в България и срещат затруднения при скалирането.
От февруари до септември постигат оборот от 14 000 лв. всеки месец и това, което им позволява да скалират не само в България, а в цял свят, е тяхната стратегия за блог постове, с които рекламират своя бранд.
Васил Ралчев знае, че семейният им бизнес има страхотна история, която си заслужава да бъде разказана.
На екрана може да видите 2 от най-успешните им блог поста, които са налични в техния сайт, може директно да прочетете как са направени и да ги адаптирате към вашия бизнес, нужди и да изградите подобна стратегия.
Какво направиха те?
Вместо да говорят за продуктите, разказват семейната история - как са постигнали всичко през последните 20 години, каква е ролята на семейството в бизнеса и как подхождат персонално към всеки продукт, който произвеждат.
Благодарение на блога, потребителите се асоциират с техния бранд и успяват да скалират от 14 000 лв. оборот през септември до над 200 000 лв. през януари следващата година.
Но това е само началото, защото благодарение на тази стратегия, започват да продават във всеки пазар в Европа. Ето как:
На този етап са разполагали със стока в Полша, която да продават в Германия, но не знаят какви реклами да пускат - опитват с UGC видеа, стандартни дизайни, дълги VSL видеа, но без резултат.
Тогава решават да приложат стратегията, която работи в България и превеждат блог постовете на локалните езици във всички държави, в които оперират.
Това наистина се оказва най-лесния и ефективен подход за техния бранд.
Точната им стратегия е:
- Пишат блог статия
- Създават реклама с 50 € [независимо дали е в България или чужбина]
- Поддържат я много дълго време, за да създадат голям Middle of Funnel за хората, които вече познават бранда и искат да пазаруват от тях
- След като имат този Middle of Funnel, преминават към друг тип реклами - Customer Reviews, видеа, UGC Content, с които скалират
3 стъпки, които да следвате, за да имплементирате тази стратегия във вашия бизнес още днес:
- Влизате в InaEssentials и копирате някоя от най-четените статии
- Поставяте я в ChatGPT и променяте промпта - да напише същата статия, но за вашия бранд и продукт с вашата история. ChatGPT ще запази доказаната методология
- Качвате новата статия във вашия сайт
Коментари под реклами
Втората стратегия, която може да имплементирате веднага, InaEssentials използват и до днес.
Дори в Amazon най-скъпото и сложно нещо е да изградите Customer Awareness и да имате много коментари под рекламите.
InaEssentials имат конкретна стратегия, която използват от 2 години - Седмичен Giveaway
Ето как:
- Изпращат седмичен Giveaway на всички хора, които са отваряли техен имейл през последните 30 дни
- За да имат шанс да спечелят награда, е необходимо да:
Кликнат върху 3 линка, които водят към Facebook реклами [в случая към блог поста] и да напишат какво е мнението им за InaEssentials. Ако споделят и снимка, ще получат 5 входа за играта.
И какво се случва?
Под всяка тяхна реклама се събират много коментари и снимки на реални потребители, които вече са използвали продуктите.
Обобщения на цялата стратегия, която да приложите:
- С помощта на ChatGPT създавате подобна статия, спрямо вашите нужди
- Изпращате имейл към клиентите си с условие да коментират поста, за да участват в Giveaway
- Пускате реклама с 50 € на ден
Ако искате да започнете на друг пазар, това е чудесна стратегия, с която да стартирате.
Back-End - Логистика, планиране, начини на плащане
Ако имате онлайн магазин или планирате да излезете на други пазари, уверете се, че имате и предлагате най-добрите локални методи за плащане, за да могат потребители лесно и бързо да правят своите поръчки. Това със сигурност ще резултира върху Conversion rate-a.
Що се отнася за България и държавите наоколо, InaEssentials са базирани на Shopify, който е много силно интегран със Stripe.
Важно! Всички знаем колко много такси могат Stripe да генерират. Силно ви препоръчваме още днес да разгледате таксите в Shopify и да ги оптимизирате максимално.
[Вижте, че имате 1% такса от Stripe, ако получавате долари от Америка.]
Логистика
Търговията с физически продукти идва с конкретни тежести и трудности, които в началото може да ви се струват елементарни, но ако искате да скалирате, могат да се появят много непредвидени казуси.
В момента InaEssentials разполагат със собствен склад [ще прочетете малко по-надолу], но през годините са преминали през над 100 склада, 14 от които са били активни едновременно и стигат до извода, че:
Дори да получите най-добрата ценова оферта от локален fulfillment, ще ви се наложи да заключите много, много пари в стока в конкретен склад и ще сте в ситуация без почти никаква гъвкавост. В един момент може да се окаже, че срокът на годност на продуктите ви е изтекъл или е възникнал друг казус, който ви поставя в неудобна ситуация.
Затова се замислете:
- От кога имате позициониран стока по различни складове
- Ако имате Lot numbers и срокове на годност дали ги следите
Какво е тяхното решение?
Инвестираха в собствен склад в Централна Европа и постигнаха много висока гъвкавост, съхраняват стоката си на едно място и разпращат навсякъде с достатъчно добри транзитни времена. Ако се появи казус със стоката, веднага могат да го проверят, защото работят с техен екип.
Затова силно ви препоръчваме да разгледате логистиката и инвентара си, да разгледате начина, по който планирате всичко и да се обърнете към професионалисти, които да ви съдействат.
Трябва да сте напълно спокойни, че няма да се ангажирате с това, което не разбирате напълно и ще се фокусирате върху собствения ви бизнес и сте успели да аутсорснете тази част. На практика няма как да сте професионалисти във всичко, колкото и голям екип да имате. Затова се обръщайте към експерти в тази сфера, използвайте техните знания и много важно - техните обеми.
*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf Ecommerce на Васил Ралчев и Георги Димитров, Head of Performance Marketing в InaEssentials.