Статии

Тенденции в SEO и пазарни данни

Защо да работите за увеличаване на органичния трафик? + SEO през 2024

DigitalPRO

2024-07-16

 

В тази статия ще научите:

 

  • Google vs всички останали търсачки
    - Все още ли SEO е синоним на “Оптимизация за търсачка на Google”?


  • Защо да работите за увеличаване на органичния трафик
    - Колко е ценен органичния трафик?


  • SEO през 2024
    - Въпроси, на които да намерите отговор, за да изградите успешна стратегия

Google vs всички останали търсачки

Google продължава да е лидер сред търсачките, но какъв е мащабът му?

 

  • 5,9 милиона търсения в секунда

  • 68% от онлайн преживяванията започват в търсачката

  • 54% от всички кликвания в Google се получават от първите 3 резултата

  • 46% от всички търсения в Google са локални

 

Bing, от своя страна, бележи ръст през последната година в световен мащаб. Има обективни причини за това:

 

  1. Microsoft инвестира допълнително в изкуствен интелект.

  2. Търсачката има конкретна база от потребители, които са в определени сфери [според проучванията в сферата на здравеопазването], защото в някои институции е зададен като браузър по подразбиране.

 

Затова не пренебрегвайте Bing, въпреки че в проценти мащабът му е почти незначителен. 

YouTube се явява втората най-голяма търсачка. Въпреки, че не е общоприето да го наричаме по този начин, но:

 

  • 80% от търсенията в YouTube имат информативен характер

  • 5 млрд. търсения на месец 

  • 2 млрд. активни потребители на месец

Разбира се, съдържанието в YouTube трябва да е адаптирано към информационни търсения, ако ще го разглеждате във вашата стратегия като търсачка. 


[Бонус] Търсачката на Gen Z?

TikTok вече е наричана търсачката на Gen Z. Подобно на YouTube, тук става дума за търсения свързани с информация, нови рецепти, нова музика и съвети.

Затова TikTok може да се разглежда като търсачка и за някои брандове е много подходяща.

 

Защо да работите за увеличаване на органичния трафик?

Трафик: Органичният трафик остава водещ канал [във всички разгледани индустрии в изображението].

 

Той е силен безплатен инструмент. Ако трябва да сме напълно обективни, разбира се, като инвестирате в SEO не е безплатно, но каналът остава с много по-висок процент на възвръщаемост от всеки друг платен канал, защото става дума за натрупване и устойчиво развитие. 

Съвет: Вижте статистиката за вашия сайт. Цел, която може да си поставите е да увеличите дела на органичния трафик, като “отличен” може да се дефинира дял от 50%. 

 

 

Оборот: Органичният трафик остава водещ канал и в генерирането на оборот. 

 

Възможно е друг канал да генерира повече оборот като абсолютна стойност, но органичният трафик показва по-висока възвръщаемост.

С правилната стратегия, органичният трафик остава един от най-рентабилните канали, може би след директния трафик. Защо? Цената за придобиване на органичен трафик е много по-ниска от цената за трафик с платена реклама. Разбира се, двете не се изключват, а работят заедно.

 

CTR: Органичните резултати имат значително по-висок CTR от платените.  

 

39.4% за първа органична позиция спрямо 2.1% за платена.

Разбира се има обективни причини за това. Хората, които осъзнават, че виждат реклами, имат повече доверие на органичните резултати, затова прескачат рекламите и избират да кликнат на органичен резултат. 

 

Conversion rate: Органичния трафик остава един от каналите с най-висок conversion rate.

  

Нормално е - имаме търсене, имаме и отговор. Колкото по-близо отговаряме на въпросите на потребителите, толкова повече ги приближаваме до покупката.

Все пак E-mail маркетингът несъмнено е водач. Знаете, че при него става дума за най-лоялна аудитория, която желае да получи информацията за вашия продукти и е нормално този канал да има висок към conversion rate. 

Като абсолютна стойност ползите от него могат да са много по-високи при този conversion rate сравнено с други канали в по-малък обем трафик.

 

Какво да запомните? 

 

  • Търсачките продължават да са водещ канал за придобиване на трафик и продажби

  • Влиянието към общото представяне на сайта не отслабва

  • Възвръщаемостта от органичен трафик е значително по-висока от тази на рекламните канали

  • Отделете време за проучване и тестване на стратегии за различни търсачки от Google. 

 

SEO през 2024 г.

Въпроси, на които да намерите отговори, за да изградите успешна стратегия

 

Потребителят винаги е прав, нали?

Всяко съдържание ли може да донесе органичен трафик? Отговорът е не. 

Тук цифрите са доста впечатляващи. В това проучване са анализирани 14 млрд. страници и 13,6 млрд. от тях нямат органичен трафик. Представете си колко много съдържание се създава, което не носи органичен трафик. Основата на вашата стратегия е да различите съдържанието, което може да донесе трафик от това, което не може.

Причини 

 

  1. Темата няма търсене

Решение: Направете анализ на търсенията във вашата ниша и на база него изградете своята стратегия за съдържание. 

 

  1. Няма сочещи връзки

Решение: Работете върху получаване на връзки към страницата както външни, така и вътрешни, за да “придадете” авторитет на страницата. 

 

  1. Съдържанието на отговаря на намерението за търсене (search intent)

Peшение: Направете анализ на резултатите, които се класират по целевата ви ключова дума, какъв е типът на съдържанието, което се класира (статия, видео, продукт), сравнете с вашето и съставете план какво да промените. 

 

Потребителят винаги е прав. Част 2.

Размерът на търсенето има ли значение? Отговорът е – зависи.

  • Близо 4 млрд ключови думи се търсят между 0-10 пъти

  • Обхващане на по-малко конкурентни търсения

  • Обхващане на по-голям обем от търсения, които да генерират релевантен трафик

  • Разширяване на структура

  • Оптимизиране на филтри

Т.е. има толкова много уникални търсения, че фокусирането ни единствено върху обема на търсене би ви ограничило. Обективно погледнато, няма как преднамерено по всяко едно търсене да сте на първа позиция. Трябва да имате цялостна стратегия, в която се опитвате да обхванете по-голям обем потребителски търсения, да отговорите на повече релевантни въпроси за вашата тематика, да разширите структурата си така, че тя да отговаря на потребителското търсене и да се оптимизират филтри, които отговарят за малките търсения. [т.е. някаква характеристика, която би донесла трафик].

Най-ценният ресурс е времето. Защо и за какво да използвате AI?

При създаването на съдържание има доста спорни въпроси - дали изкуственият интелект може да замести истинския човек, дали може да създаде емоция, дали е написано разбираемо и т.н. Разбира се, не на 100%, но може много да ви поммогне при:

 

  • Проучване на ключови думи и анализ на конкуренти: Използвайте AI, за да генерирате идеи за ключови думи, да анализирате обема на търсене и конкуренцията и да идентифицирате подходящи ключови думи за вашето съдържание. 

 

  • Оптимизация на съдържанието: Инструментите могат да предложат подобрение, като ви помагат да оптимизирате съдържанието. 

 

  • Помощ при създаване на съдържание: Генериране на идеи за теми и подтеми на база зададени параметри. Предоставяне на тематична информация, която да се използва в съдържанието. 

 

  • Използвайте го, за да спестите време и да се фокусирате върху стратегически, а не оперативни задачи.

 

Най-важното време е сега.

Какво са локални търсения, можете ли да направите нещо за тях?

 

Какво са локалните търсения: онлайн запитвания, направени от хора, които конкретно търсят фирми или услуги в техния район. Обикновено този тип търсения включват име на град/район.

Локалните търсения ще са тема, за която ще се говори все по-често през следващите години. Този тренд започна да се развива допълнително след локдауна и вече имаме инструменти, повече информация, проучвания, че локалните търсения имат различен резултат от други търсения. Т.е. Google вече разбира по-добре търсенето на потребителите, че то е локално. Най-популярният пример е с търсене “Near Me” или “Близо до мен”.

  • 80% от локалните търсения се превръщат в ценно действие (обаждане, посещение, покупка), защото, когато потребителите търсят нещо свързано с тяхната локация, обикновено го искат сега, трябва им в момента и са много по-близо до сключването на сделка. 

 

  • 28% от локалните търсения завършват с покупка.

 

  • 57% от локалните търсения са от мобилни устройства заради динамичното ежедневие. 

 

Какво ще помогне на представянето ви при локални търсения? 

 

  1. Оптимизирайте вашия Google Business Profile: 

1.1. Актуална информация за бизнеса и оферти. 

1.2. Вискококачествени изображения. 

1.3. Взаимодействие с общността - отговори на отзиви. 

 

  1. Използвайте ключови думи, които отговарят на локални запитвания - имена на градове/квартали. 

 

  1. Бъдете в крак с най-новите тенденции в local SEO и актуализации на алгоритъма, за да адаптирате стратегията си.

 

Какво да запомните?

  • Анализирайте страници, които не получават органичен трафик и съставете план как това да се промени

 

  • Нискочестотните търсения имат значение, оптимизирайте и за тях

 

  • Използвайте AI, за да ви помогне и спести време

 

  • Отделете време за проучване и тестване на стратегии за различни търсачки от Google

 

  • Локаните търсения са важни за бизнеса

 

  • В ерата на видеото сме, не пропускайте тази възможност. 

 

*Тази статия обобщава ключовите точки и добрите практики от лекцията за F5 Conf SEO Marketing на Кристина Кузманова, Client Service Director в Netpeak.

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Записване за нов сезон след:

ПОЛУЧИ ИЗВЕСТИЕ
Свържете се с нас:
0896 235 344

СПИСЪК С ЧАКАЩИ

Записването за сезон 2024/2025 в DigitalPRO приключи. Включи се в списъка с чакащи и получи напомняне по телефон и email!