B2B Strategy
Получи знанията на доказан B2B маркетинг стратег и ги приложете заедно стъпка по стъпка чрез практически видео уроци на запис!
Информация за курса
Какво включва анализа на пазара за B2B компания
1 година 24/7 достъп
Плащаш и получаваш моментален достъп до видео уроци на запис за срок от 1 година, които може да гледаш 24/7 от различни устройства. През месец октомври всяка година съдържанието във всички курсове ще се актуализира спрямо новите тенденции и работещи практики.
Гледаш онлайн отвсякъде
Получаваш свобода да гледаш онлайн кратки видеа на запис (10-20 мин.) неограничен брой пъти в удобно за теб време, място и темпо на обучение в рамките на 1 година.
Теория & Практика
Получаваш цялостно и структурирано обучение от експерт практик без да губиш време в търсене на хаотична информация в интернет. Гледаш практически видеа, в които лекторът показва и обяснява стъпка по стъпка процеса, който използва в реална бизнес среда.
Изпит & Сертификат
Вземи сертификат след положен онлайн изпит в удобно за теб време без фиксирани дата и час. Изпитът се провежда в учебната зона на DigitalPRO и е с продължителност от 30 минути и 20 въпроса, избрани на произволен принцип от голяма библиотека с въпроси.
#1: Какво включва B2B маркетинг стратегията (разлики с B2C)
● Видовете B2B и B2C бизнес модели
● Oсновни разлики при изготвяне на B2B и B2C маркетинг стратегия
● Моделът 7P's"" вместо моделът 4P's в B2B маркетинга
● Съдържание на B2B маркетинг стретегията
#2: Какво включва маркетинг анализа за B2B компания
● Какво представлява анализа на бизнес средата и защо е важен (пазари)
● Какво представлява анализа на конкуренцията и защо е важен (позициониране)
● Как да анализираме собствената си бизнес сила?
#3: Как да дефинираме аудитория и канали на B2B компания
● Количествено и качествено проучване на пазара
● Дефиниране на идеалните профили на компании и аватари на клиенти
● Как да изберем подходящите маркетинг канали
#4: Как да позиционираме нашата B2B компания
● Как да дефинираме ""големия проблем/нужда""
● Защо е важно да определяме с какво сме различни и каква е нашата добавена стойност
● Защо е важно да изпращаме послания вместо да продаваме продукти или услуги
● Консистентна визия и послания на B2B бранда във всички онлайн и офлайн канали
#5: Какво представлява Inbound методологията
● Основни принципи на Inbound методологията
● Inbound колелото срещу маркетинг фунията
● Защо комбинацията от inbound и outbound методология в B2B маркетинга
#6: Какво представляват Lead Generation
● Фази в жизнения цикъл на клиента (Lifecycle Stages)
● Как да дефинираш своите pipelines на продажба
● Кои са каналите за Lead Generation
● Как да отсяваш sales ready leads
#7: Как се създава успешен уебсайт за B2B компания
● Как да изберем подходящата платформа за уебсайта
● Какъв е процесът по създаване на уебсайт
● Как се създават конвертиращи лендинг страници
● Какви инструменти да ""закачиш"" към уебсайта
● Как се измерват резултатите на уебсайта
#8: Как се създава успешна стратегия на съдържанието за B2B компания
● Етапи в потребителската пътека ""Buyer's Journey""
● Как да дефинираме Core Topics и Pillar Pages за блог съдържание на B2B бранд
● Какви видове видео съдържание за B2B бранд да изберем
● Как да създадем корпоративна презентация
● Какви видове маркетинг материали за конверсии можем да създадем
#9: Как се създава успешна стратегия за социални мрежи за B2B компания
● Как да изберем подходящите социални мрежи
● Защо е важно да си поставим правилните цели за всеки канал
● Защо LinkedIn и You Tube са най-ефикасната социална мрежа за B2B маркетинг
● Как се измерват резултатите (KPIs) спрямо целеполагането
#10: Как се създава успешна имейл стратегия за B2B компания
● Как се изгражда бази данни от контакти
● Кои са видовете имейл маркетинг (административни, бюлетин, кампания)
● Специфики при Cold B2B Email Marketing
● Как се планира регулярно съдържание за имейл маркетинг
● Как се правят A/B тестове и оптимизация
● Как се измерват резултатите спрямо целите за Email marketing
#11: Как се създава Account Based Marketing стратегия за B2B компания
● Пример за успешна ABM фуния
● Кой е правилният момент, в който да приложиш/стартираш ABM
● Какво маркетинг съдържание да се подготвки за ABM стратегията
● Каква трябва да е подготовката на търговците преди първата среща с лиент
#12: Как се създава успешна стратегия за маркетинг автоматизация за B2B компания
● Какви видове автоматични поредици може да използваме
● Как се планират автоматични поредици
● Какви са ползите от Lead Nurturing
● Защо е важно да използваш CRM
#13: Как да изберем правилната CRM система за B2B компания
● Различни CRM платформ и техните силни и слаби страни
● Функционалности, без които не можеш
● Колаборация между маркетинг, търговия и обслужване
#14: Какъв тип събития трябва да присъстват в нашата B2B маркетинг стратегия
● Полезни формати на корпоративни събития
● Успешни практики при участие/посещение на специализирано изложение
● Формула за успешна организация на събитие с клиенти
#15: Каква е ролята на RevOps експерта в създаването на маркетинг стратегията
● Какво представлява Revenue Operations днес
● Какво е Go-To-Market стратегия и какви са нейните компоненти
● Каква е ролята на Rev-ops специалистите в създаването на една Go-To-Market стратегия
#16: Синхрон между маркетинг отдел, търговски отдел и обслужване на клиенти
● Каква е основната роля на B2B маркетолога
● Колко често отделите трябва да се срещат и за какво да си говорят
● Какви репорти отделите трябва да гледат заедно и кои метрики да евалюират
#17: Как се прави анализ на ключови показатели
● Какво са ключови показатели (KPIs) и как се определят
● Как се прави реалистично целеполагане и проследаване на резултатите
● Как се взимат решения, базирани на данни
#18: Създаването на собствени брандове като част от B2B маркетинг стратегията
● Корпоративна идентичност на B2B бранда
● Основни инструменти за комуникация на новия B2B бранд
● Рекламни тактики за позициониране на новия бранд
#19: Част ли е employer branding стратегията от нашата B2B маркетинг стратегия
● Основни принципи и елементи на employer branding-a
● Как да оформиш фирмената страница в твоя уебсайт или фирмения профил в Jobs.bg
● Как да пишеш вдъхновяващи обяви за работа
● Какви съвместни дейности с HR екипа подпомагат employer branding-a
#20: Как B2B компания да работи ефективно с маркетинг агенция
● Как да направим правилен избор на агенция
● Как се определят задължения и отговорности
● Как да водим ефективна комуникация
● Какви репорти с резултати и предложения да очакваме
● Как да решаваме проблемни ситуации бързо
#1: Как да оформиш и презентираш B2B маркетинг план пред ръководство
● Защо имаш нужда от B2B маркетинг план
● Как да структурираш своя маркетинг план
● Как да се подготвиш за интервютата с различните екипи и стейкхолдърите на бизнеса
● Как да презентираш успешно своя B2B маркетинг план
#2: Как да работиш със стратегически инструменти
● Как се прави SWOT анализ
● Как се прави PESTLE анализ
● Как се прави PORTER's FIVE FORCES анализ"
#3: Как да извършиш количествено и качествено проучване на пазара
● Полезни инструменти и канали за количествено и качествено проучване
● Темплейти за изпълнение на количествено и качествено проучване
● Как да изградим въпросите за количествено и качествено проучване
● Как да оформим и презентираме резултатите от количествено и качествено проучване
#4: Как се определя ценовата политика?
● Как да създаваш ефективна ценова политика
● Кои са основните елементи за създаване на цялостна ценова политика
● Как дефинираш цена, разход и добавена стойност
● Как се създават нива на ценовата политика
#5: Как да извършим анализ на онлайн каналите на конкуренцията
● Кои са видовете конкуренти, които търсим
● Какви инструменти използваме, за да съберем необходимата информация
● Темплейт за попълване на информацията от анализа на конкурентите
● Как да анализираме данните и да изграждаме стратегията посредством тях
#6: Как да създадем автентични B2B бранд послания
● Как да създадем нашата мисия и визия на компанията
● 5 стъпки за дефиниране на автентични бизнес ползи
● Как да създадем манифест на бранда
#7: Специфики при изграждане на B2B маркетинг стратегия за производство
● Кои са важните елементи за успешна маркетинг стратегия на производство
● Кои канали на комуникация участват за успешната маркетинг стратегия на производство
● Как се изгражда маркетинг стратегия за производство, което продава международно
● Каква роля играят продуктовите мениджъри в изграждането на успешна маркетинг стратегия за производство
● Как се избират, планират и организират участия по изложения
#8: Специфики при изграждане на B2B маркетинг стратегия за търговска компания
● Кои са важните елементи за успешна маркетинг стратегия на търговска компания
● Кои канали на комуникация участват за успешната маркетинг стратегия на търговска компания
● Как маркетинга, снабдяването и търговците оформят портфолиото от продукти на компанията
● Как се популяризират множество брандове наведнъж
#9: Специфики при изграждане на B2B маркетинг стратегия за услуга
● Кои са важните елементи за успешна маркетинг стратегия на производство
● Кои канали на комуникация участват за успешната маркетинг стратегия на производство
● Как се прави стратегия за SAAS услуга към компании
● Как се изгражда стратегия за outsourcing услуга в чужбина
#10: Как се изготвя годишна стратегия на съдържанието
● Какви са елементите на една годишна стратегия на съдържанието
● Темплейт за създаване на годишна стратегия на съдържанието
● Как да разписваме срокове и кои стъпки да не пропускаме
● Кои отдели работят със стратегията на съдържанието
#11: Как се изготвя месечен календар за всички социални мрежи
● Как да дефинираш пилъри на комуникация
● Какви инструменти да използваш за изготвяне на SM календар
● Колаборация между копирайтър, дизайнер и рекламист
#12: Как да настроиш своя Hubspot CRM за работа на търговци
● Как се прави профил на фирма и профил на човек в Hubspot
● Как се попълват профил на фирма и профил на контакт
● Как се създават допълнителни полета за данни в профил на фирма или контакт
● Как се свързва Outlook/Gmail с фирмения Hubspot CRM
● Как се създава търговски pipline с етапи, по които се движат сделки
● Как Hubspot CRM може да си използва за съхранение на информация за конкурентни продукти и цени
● Какви автоматизирани търговски съобщения могат да се нагласят през HubSpot CRM
#13: Как да настроиш своя Hubspot CRM за работа на маркетолози
● Как се прави профил на фирма и профил на човек в Hubspot CRM
● Какви маркетинг инструменти предлага Hubspot CRM
● Как се създават автоматизирани и ръчни списъци за имейли
● Как се създава масов имейл с Hubspot CRM
● Как се създават автоматизирани поредици от действия за Lead Nurturing в Hubspot CRM
● Какви маркетинг репорти можеш да гледаш в Hubspot CRM
#14: Как да изградим B2B E-commerce платформа за търговия с партньори
● Защо B2B Е-commerce платформите са стандарт в успешната B2B търговия днес
● Какви функционалности да включва заданието за една стандартна B2B E-commerce платформа
● Допълнителни функционалности, които ще впечатлят вашите клиенти и ще подобрят следпродажбеното обслужване
#15: Как се изгражда бюджет към B2B маркетинг стратегия
● Кои са основните елементи на B2B маркетинг бюджета
● Колко оферти да поискаш преди да формулираш цена
● Защо да имаш и да следиш прогнозна срещу реалнса стойност на разходите
● Темплейт за подробно представяне на бюджет пред ръководство
Валентина Куцева
Съосновател & B2B експерт
Валентина Куцева завършва висше образование със специалност „Маркетинг и комуникации“ в Щутгарт, Германия, а след това живее близо 2 години в Калифорния, САЩ, където трупа опит като маркетинг експерт за група от фирми в индустриалния B2B сектор. Преди да се завърне в България, тя е работила в Германия, Холандия и САЩ.
Над 10 години Валентина е един от акционерите и маркетинг директор в ходинга Стабил Груп, управялващ 6 компании в B2B сектора с над 200 служители.
През 2016 година Валентина става и един от основателите на Limacon - водещатата B2B маркетинг агенция в страната, която помага на клиентите си - инженерингови и производствени компании, търговски фирми, IT бизнеси и бързооборотни стоки - да изградят своята бранд идентичност и
дългосрочна маркетинг стратегия и да дигитализират и автоматизират максимално своите процеси, свързани с маркетинг, продажби и клиентски взаимоотношения.
Валентина е създател на курса B2B Strategy в програмата за млади маркетолози DigitalPRO, както и чест гост-лектор на катедра „Маркетинг“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.
Валентина е лектор на курса B2B Strategy.