B2B Strategy

Получи знанията на доказан B2B маркетинг стратег и ги приложете заедно стъпка по стъпка чрез практически видео уроци на запис!

8 часа
35 видеa
Презентации

Информация за курса

Какво включва анализа на пазара за B2B компания

1 година 24/7 достъп

Плащаш и получаваш моментален достъп до видео уроци на запис за срок от 1 година, които може да гледаш 24/7 от различни устройства. През месец октомври всяка година съдържанието във всички курсове ще се актуализира спрямо новите тенденции и работещи практики.

Гледаш онлайн отвсякъде

Получаваш свобода да гледаш онлайн кратки видеа на запис (10-20 мин.) неограничен брой пъти в удобно за теб време, място и темпо на обучение в рамките на 1 година.

Теория & Практика

Получаваш цялостно и структурирано обучение от експерт практик без да губиш време в търсене на хаотична информация в интернет. Гледаш практически видеа, в които лекторът показва и обяснява стъпка по стъпка процеса, който използва в реална бизнес среда.

Изпит & Сертификат

Вземи сертификат след положен онлайн изпит в удобно за теб време без фиксирани дата и час. Изпитът се провежда в учебната зона на DigitalPRO и е с продължителност от 30 минути и 20 въпроса, избрани на произволен принцип от голяма библиотека с въпроси.

#1: Какво включва B2B маркетинг стратегията (разлики с B2C)

● Видовете B2B и B2C бизнес модели
● Oсновни разлики при изготвяне на B2B и B2C маркетинг стратегия
● Моделът 7P's"" вместо моделът 4P's в B2B маркетинга
● Съдържание на B2B маркетинг стретегията

#2: Какво включва маркетинг анализа за B2B компания

● Какво представлява анализа на бизнес средата и защо е важен (пазари)
● Какво представлява анализа на конкуренцията и защо е важен (позициониране)
● Как да анализираме собствената си бизнес сила?

#3: Как да дефинираме аудитория и канали на B2B компания

● Количествено и качествено проучване на пазара
● Дефиниране на идеалните профили на компании и аватари на клиенти
● Как да изберем подходящите маркетинг канали

#4: Как да позиционираме нашата B2B компания

● Как да дефинираме ""големия проблем/нужда""
● Защо е важно да определяме с какво сме различни и каква е нашата добавена стойност
● Защо е важно да изпращаме послания вместо да продаваме продукти или услуги
● Консистентна визия и послания на B2B бранда във всички онлайн и офлайн канали

#5: Какво представлява Inbound методологията

● Основни принципи на Inbound методологията
● Inbound колелото срещу маркетинг фунията
● Защо комбинацията от inbound и outbound методология в B2B маркетинга

#6: Какво представляват Lead Generation

● Фази в жизнения цикъл на клиента (Lifecycle Stages)
● Как да дефинираш своите pipelines на продажба
● Кои са каналите за Lead Generation
● Как да отсяваш sales ready leads

#7: Как се създава успешен уебсайт за B2B компания

● Как да изберем подходящата платформа за уебсайта
● Какъв е процесът по създаване на уебсайт
● Как се създават конвертиращи лендинг страници
● Какви инструменти да ""закачиш"" към уебсайта
● Как се измерват резултатите на уебсайта

#8: Как се създава успешна стратегия на съдържанието за B2B компания

● Етапи в потребителската пътека ""Buyer's Journey""
● Как да дефинираме Core Topics и Pillar Pages за блог съдържание на B2B бранд
● Какви видове видео съдържание за B2B бранд да изберем
● Как да създадем корпоративна презентация
● Какви видове маркетинг материали за конверсии можем да създадем

#9: Как се създава успешна стратегия за социални мрежи за B2B компания

● Как да изберем подходящите социални мрежи
● Защо е важно да си поставим правилните цели за всеки канал
● Защо LinkedIn и You Tube са най-ефикасната социална мрежа за B2B маркетинг
● Как се измерват резултатите (KPIs) спрямо целеполагането

#10: Как се създава успешна имейл стратегия за B2B компания

● Как се изгражда бази данни от контакти
● Кои са видовете имейл маркетинг (административни, бюлетин, кампания)
● Специфики при Cold B2B Email Marketing
● Как се планира регулярно съдържание за имейл маркетинг
● Как се правят A/B тестове и оптимизация
● Как се измерват резултатите спрямо целите за Email marketing

#11: Как се създава Account Based Marketing стратегия за B2B компания

● Пример за успешна ABM фуния
● Кой е правилният момент, в който да приложиш/стартираш ABM
● Какво маркетинг съдържание да се подготвки за ABM стратегията
● Каква трябва да е подготовката на търговците преди първата среща с лиент

#12: Как се създава успешна стратегия за маркетинг автоматизация за B2B компания

● Какви видове автоматични поредици може да използваме
● Как се планират автоматични поредици
● Какви са ползите от Lead Nurturing
● Защо е важно да използваш CRM

#13: Как да изберем правилната CRM система за B2B компания

● Различни CRM платформ и техните силни и слаби страни
● Функционалности, без които не можеш
● Колаборация между маркетинг, търговия и обслужване

#14: Какъв тип събития трябва да присъстват в нашата B2B маркетинг стратегия

● Полезни формати на корпоративни събития
● Успешни практики при участие/посещение на специализирано изложение
● Формула за успешна организация на събитие с клиенти

#15: Каква е ролята на RevOps експерта в създаването на маркетинг стратегията

● Какво представлява Revenue Operations днес
● Какво е Go-To-Market стратегия и какви са нейните компоненти
● Каква е ролята на Rev-ops специалистите в създаването на една Go-To-Market стратегия

#16: Синхрон между маркетинг отдел, търговски отдел и обслужване на клиенти

● Каква е основната роля на B2B маркетолога
● Колко често отделите трябва да се срещат и за какво да си говорят
● Какви репорти отделите трябва да гледат заедно и кои метрики да евалюират

#17: Как се прави анализ на ключови показатели

● Какво са ключови показатели (KPIs) и как се определят
● Как се прави реалистично целеполагане и проследаване на резултатите
● Как се взимат решения, базирани на данни

#18: Създаването на собствени брандове като част от B2B маркетинг стратегията

● Корпоративна идентичност на B2B бранда
● Основни инструменти за комуникация на новия B2B бранд
● Рекламни тактики за позициониране на новия бранд

#19: Част ли е employer branding стратегията от нашата B2B маркетинг стратегия

● Основни принципи и елементи на employer branding-a
● Как да оформиш фирмената страница в твоя уебсайт или фирмения профил в Jobs.bg
● Как да пишеш вдъхновяващи обяви за работа
● Какви съвместни дейности с HR екипа подпомагат employer branding-a

#20: Как B2B компания да работи ефективно с маркетинг агенция

● Как да направим правилен избор на агенция
● Как се определят задължения и отговорности
● Как да водим ефективна комуникация
● Какви репорти с резултати и предложения да очакваме
● Как да решаваме проблемни ситуации бързо

#1: Как да оформиш и презентираш B2B маркетинг план пред ръководство

● Защо имаш нужда от B2B маркетинг план
● Как да структурираш своя маркетинг план
● Как да се подготвиш за интервютата с различните екипи и стейкхолдърите на бизнеса
● Как да презентираш успешно своя B2B маркетинг план

#2: Как да работиш със стратегически инструменти

● Как се прави SWOT анализ
● Как се прави PESTLE анализ
● Как се прави PORTER's FIVE FORCES анализ"

#3: Как да извършиш количествено и качествено проучване на пазара

● Полезни инструменти и канали за количествено и качествено проучване
● Темплейти за изпълнение на количествено и качествено проучване
● Как да изградим въпросите за количествено и качествено проучване
● Как да оформим и презентираме резултатите от количествено и качествено проучване

#4: Как се определя ценовата политика?

● Как да създаваш ефективна ценова политика
● Кои са основните елементи за създаване на цялостна ценова политика
● Как дефинираш цена, разход и добавена стойност
● Как се създават нива на ценовата политика

#5: Как да извършим анализ на онлайн каналите на конкуренцията

● Кои са видовете конкуренти, които търсим
● Какви инструменти използваме, за да съберем необходимата информация
● Темплейт за попълване на информацията от анализа на конкурентите
● Как да анализираме данните и да изграждаме стратегията посредством тях

#6: Как да създадем автентични B2B бранд послания

● Как да създадем нашата мисия и визия на компанията
● 5 стъпки за дефиниране на автентични бизнес ползи
● Как да създадем манифест на бранда

#7: Специфики при изграждане на B2B маркетинг стратегия за производство

● Кои са важните елементи за успешна маркетинг стратегия на производство
● Кои канали на комуникация участват за успешната маркетинг стратегия на производство
● Как се изгражда маркетинг стратегия за производство, което продава международно
● Каква роля играят продуктовите мениджъри в изграждането на успешна маркетинг стратегия за производство
● Как се избират, планират и организират участия по изложения

#8: Специфики при изграждане на B2B маркетинг стратегия за търговска компания

● Кои са важните елементи за успешна маркетинг стратегия на търговска компания
● Кои канали на комуникация участват за успешната маркетинг стратегия на търговска компания
● Как маркетинга, снабдяването и търговците оформят портфолиото от продукти на компанията
● Как се популяризират множество брандове наведнъж

#9: Специфики при изграждане на B2B маркетинг стратегия за услуга

● Кои са важните елементи за успешна маркетинг стратегия на производство
● Кои канали на комуникация участват за успешната маркетинг стратегия на производство
● Как се прави стратегия за SAAS услуга към компании
● Как се изгражда стратегия за outsourcing услуга в чужбина

#10: Как се изготвя годишна стратегия на съдържанието

● Какви са елементите на една годишна стратегия на съдържанието
● Темплейт за създаване на годишна стратегия на съдържанието
● Как да разписваме срокове и кои стъпки да не пропускаме
● Кои отдели работят със стратегията на съдържанието

#11: Как се изготвя месечен календар за всички социални мрежи

● Как да дефинираш пилъри на комуникация
● Какви инструменти да използваш за изготвяне на SM календар
● Колаборация между копирайтър, дизайнер и рекламист

#12: Как да настроиш своя Hubspot CRM за работа на търговци

● Как се прави профил на фирма и профил на човек в Hubspot
● Как се попълват профил на фирма и профил на контакт
● Как се създават допълнителни полета за данни в профил на фирма или контакт
● Как се свързва Outlook/Gmail с фирмения Hubspot CRM
● Как се създава търговски pipline с етапи, по които се движат сделки
● Как Hubspot CRM може да си използва за съхранение на информация за конкурентни продукти и цени
● Какви автоматизирани търговски съобщения могат да се нагласят през HubSpot CRM

#13: Как да настроиш своя Hubspot CRM за работа на маркетолози

● Как се прави профил на фирма и профил на човек в Hubspot CRM
● Какви маркетинг инструменти предлага Hubspot CRM
● Как се създават автоматизирани и ръчни списъци за имейли
● Как се създава масов имейл с Hubspot CRM
● Как се създават автоматизирани поредици от действия за Lead Nurturing в Hubspot CRM
● Какви маркетинг репорти можеш да гледаш в Hubspot CRM

#14: Как да изградим B2B E-commerce платформа за търговия с партньори

● Защо B2B Е-commerce платформите са стандарт в успешната B2B търговия днес
● Какви функционалности да включва заданието за една стандартна B2B E-commerce платформа
● Допълнителни функционалности, които ще впечатлят вашите клиенти и ще подобрят следпродажбеното обслужване

#15: Как се изгражда бюджет към B2B маркетинг стратегия

● Кои са основните елементи на B2B маркетинг бюджета
● Колко оферти да поискаш преди да формулираш цена
● Защо да имаш и да следиш прогнозна срещу реалнса стойност на разходите
● Темплейт за подробно представяне на бюджет пред ръководство

Валентина Куцева

Съосновател & B2B експерт

Валентина Куцева завършва висше образование със специалност „Маркетинг и комуникации“ в Щутгарт, Германия, а след това живее близо 2 години в Калифорния, САЩ, където трупа опит като маркетинг експерт за група от фирми в индустриалния B2B сектор. Преди да се завърне в България, тя е работила в Германия, Холандия и САЩ.

Над 10 години Валентина е един от акционерите и маркетинг директор в ходинга Стабил Груп, управялващ 6 компании в B2B сектора с над 200 служители.

През 2016 година Валентина става и един от основателите на Limacon - водещатата B2B маркетинг агенция в страната, която помага на клиентите си - инженерингови и производствени компании, търговски фирми, IT бизнеси и бързооборотни стоки - да изградят своята бранд идентичност и
дългосрочна маркетинг стратегия и да дигитализират и автоматизират максимално своите процеси, свързани с маркетинг, продажби и клиентски взаимоотношения.

Валентина е създател на курса B2B Strategy в програмата за млади маркетолози DigitalPRO, както и чест гост-лектор на катедра „Маркетинг“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

Валентина е лектор на курса B2B Strategy.

200 лв.

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Свържете се с нас:
0896 235 344

ЗАПИСВАНЕ ОТ 28 СЕПТЕМВРИ

Не пропускай най-ниските цени от 28.09 до 01.10 (само 72 часа). Включи се в списъка с чакащи и получи напомняне!