Google Analytics

Научи как максимум ефективно да използваш инструмента Google Analytics, за да може правилно да четеш статистики, анализираш и оптимизираш своя сайт/онлайн магазин!

Начало09.05.2022
Край31.10.2022
(4.6)

Цели на курса

Ако се запишеш в този курс, ще научиш:

- Как правилно да инсталираш Google Analytics и Tag Manager на твоя сайт;
- Конкретни процеси и методологии за анализиране на статистики;
- Технически настройки и функционалности, показани стъпка по стъпка
- Как да правиш А/B тестове и създаваш аудитории за ремаркетинг

Информация за курса

Курсът е съставен от Видео уроци

Изпит и Сертификат

*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация.

*Полагането на изпит е по желание на участника.

Всеки индивидуален курс предоставя обучителен материал, комуникация с лектора и участие в обща Facebook група.

Начало на курса

Официалната дата за начало на курса важи само за курсисти в пълната програма на DigitalPRO!

Участници, закупили индивидуален курс, разполагат с достъп до лекциите веднага.

Допълнителни ъпдейти към видеата ще бъдат представени от лектора след официалната дата за начало на курса и всички участници ще бъдат уведомени за обновленията.

Неограничен достъп до 31.10.2022г

Всеки участник, закупил индивидуален курс от програмата, разполага с неограничен достъп до лекциите и ще може да ги гледа неограничен брой пъти в РАМКИТЕ на провеждането на DigitalPRO 4.0.

Лекциите ще са отворени за гледане до 31.10.2022г, като след това достъпът до тях се СПИРА заради предстоящо обновяване на съдържанието в курсовете.

9 МАЙ (ПОНЕДЕЛНИК)

- Отключване на всички лекции в 12:00ч на обяд

За Начинаещи

За начинаещи, които тепърва навлизат в дебрите на Google Analytics и имат нужда от конкретни процеси, които да следват;

За Средно напреднали

За средно напреднали, които искат да обновят своите знания и научат повече процеси и методи на разчитане на данните от Google Analytics;

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТ:

1/ Кои са основните понятия и инструменти в Google Analytics;

2/ Как и защо да се събират аналитични данни, чрез които да се вземат важни решения за различни аспекти на бизнеса;

3/ Какви са често срещаните грешки при Google Analytics;

4/ Какви технически настройки са необходими и имплементиране на кодовете на Google Analytics и Tag Manager;

ПРАКТИЧЕСКА ЧАСТ:

1/ Разглеждане на конкретни казуси от опита на лектора и тяхното разрешаване;

2/ Тестване различни инструменти от Google Analytics в реална среда;

3/ Анализиране на данни в реална среда;

4/ Настройка на Google Analytics, цели и репорти в реална среда;

ЛЕКЦИЯ #1

Основни понятия и attribution модели за анализ на постигнати крайни цели


Видео 1 - Защо е важно да проследяваmе посещенията

- Защо е важно да боравим с данни за посетителите на нашия сайт и какви ползи имаме от това проследяване

Видео 2 - Принцип на работа на Google Analytics

- Ще погледнем "под капака" на Google Analytics - ще разгледаме как изобщо работи инструмента, как събира данните от нашия сайт. Ще разгледаме и рисковете и някои принципни проблеми на инструмента.

Видео 3 - Принцип на работа на Google tag manager

- Как работи Tag Manager и каква е логиката при неговата настройка, за да добием представа защо ни е нужен и какви са най-големите ползи от него

Видео 4 - Категоризиране на трафика

- Ще разгледаме вече конкретно как Google Analytics разбира кой потребител откъде идва на сайта ни и различните ситуации и проблеми, при които той не може да го направи автоматично и му трябва допълнилна помощ

Видео 5 - UTM параметрите

- Как точно да "помагаме" на Google Analytics да категоризира трафика, който той не може да определи автоматично и без намесата ни

Видео 6 - Attribution

- Ще се запознаем с концепцията за причисляването на дадени конверсии към определен канал и източник на посещението и какви са предизвикателствата това да се случва точно и измеримо

Видео 7 - GDPR Overview

- Какво значи Наредбата за защита на личните данни и как тя се отразява на сайтовете и въведение в това как да бъдем изрядни на нашия сайт

ЛЕКЦИЯ #2

Настройка и техническо имплементиране на кодовете


Видео 1 - Колко е важно да се събират качествено данните, на база които се правят изводи и се вземат решения

- Обзор на това какво значение имат събраните от нас данни за взимането на решения и трансформация на бизнеса ни

Видео 2 - Как се залагат кодове на необходимите инструменти

- Ще разгледаме различните варианти за разполагане на кодовете на инструментите в различните типове сайтове, CMS или SAAS решения

Видео 3 - Проверката е задължителна

- Ще се запознаем с полезни и важни инструменти, които ни помагат да диагностицираме дали сме направили коректно разполагането на кодовете и дали всичко работи както очакваме

Видео 4 - Възможни проблеми с кодовете и начини да ги намерим

- Ще се спрем на няколко важни проблема и ситуации, в които бихме имали загуба на данни и проблеми с отчетността и работата на инструментите и как да ги предотвратим

Видео 5 - Google Analytics hands on

- Гмуркаме се в самия Google Analytics, като започваме с подробното разглеждане на Admin секцията от инструмента, която е фундаментална за данните, които виждаме после в отчетите

Видео 6 - Google Analytics hands on - част 2 - Views

- Продължаваме предишното видео, като се фокусираме върху настройките на View-тата - сетовете от данни, върху които можете да налагате филтри, да дефинирате цели и много други.

ЛЕКЦИЯ #3

Поставяне и измерване на релевантни цели


Видео 1 - Анализ на бизнеса и сайта

- Ще обхванем логиката, начина на мислене, който препоръчвам, преди да се впуснете в настойката на целите в инструмента

Видео 2 - Дефиниране на тагове в GTM

- Настройваме тагове в GTM и изпращаме събития към Google Analytics, които ще използваме за дефинирането на цели в GA

Видео 3 - Създаване на Goals и проверка на Events

- Настройваме самите цели в GA и разглеждаме и тестваме събитията, които получаваме, за да сме сигурни, че всичко работи коректно

Видео 4 - Проследяване на подадени форми в сайта

- Полезно видео за начините, по които можем да проследим опит и успешно подадена форма в сайта ни, за да можем да отчетем това важно действие в GA.

ЛЕКЦИЯ #4

Отчети и custom dashboards според специфичните нужди на бизнеса


Видео 1 - Дименсии и метрики

- Въведение в отчетите, като започнем с основните неща - какво са дименсиите и какво са метриките в GA

Видео 2 - Преглед на стандарните отчети в GA - REALTIME REPORTS

- Преглеждане на отчети в дълбочина

Видео 3 - Преглед на стандарните отчети в GA - AUDIENCE REPORTS

- Преглеждане на отчети в дълбочина

Видео 4 - Преглед на стандарните отчети в GA - АCQUISITION REPORTS

- Преглеждане на отчети в дълбочина

Видео 5 - Преглед на стандарните отчети в GA - BEHAVIOR REPORTS

- Преглеждане на отчети в дълбочина

Видео 6 - Преглед на стандарните отчети в GA - CONVERSIONS REPORTS

- Преглеждане на отчети в дълбочина

Видео 7 - Създаване Custom Reports

- Ще използвам всичко научено досега от стандартните отчети и ще създадем собствени отчети по наш дизайн спрямо нуждите и приоритетите ни

ЛЕКЦИЯ #5

Създаване на аудитории, сегменти и ремаркетинг


Видео 1 - Дефиниране на аудитории

- Какво седи зад аудиториите ни - логиката и категоризацията на потребителите

Видео 2 - Имплементиране на различни пиксели

- Как можем лесно и бързо да заложим различните пиксели на различните рекламни системи на нашия сайт, посредством Google Tag Manager

Видео 3 - Аудитории от потребители – hands on

- Ще видим как се създават аудитории в различните инструменти и платформи

Видео 4 - Сегменти потребители

- Ще направим заедно различни сегменти от потребители в Google Analytics, за да можем да анализираме по-добре поведението и резултатите от точно определена група хора

Видео 5 - Custom Alerts в GA

- Как можем да направим така, че да сме винаги актуални и да сме наясно с това дали сайта ни работи коректно

ЛЕКЦИЯ #6

Advanced scenarios за ентусиасти


Видео 1 - Въведение в dataLayer-a

- Ще поговорим за слоя от информация, чрез който Google Tag Manager оперира и ви дава множество възможности за боравене с данните в него

Видео 2 - Как да използваме променливи от dataLayer-a

- След като виждаме информацията в слоя от данни, как можем да ги извадим оттам и да ги ползваме, за да подобрим отчитането, рекламите си и комуникацията ни с потребителя като цяло

Видео 3 - Enhanced Ecommerce Tracking

- Как можем да бъдем изрядни на сайта ни още от първата импресия и как, след като сме взели съгласието на потребителя, да изпратим нужната информация към GA

Видео 4 - GDPR и кукита - как да бъдем compliant

- Горещ въпрос като за финал за ентусиастите, които ползват Custom решения за уеб сайта си - как да изпращаме данни за покупките на сайта ни посредством Tag Manager

След завършване студентите ще могат да приложат наученото като:

- Google Analytics специалист в дигитална агенция, startup или голяма компания;

- Google Analytics специалист на свободна практика;

Мога ли да се запиша само за този курс, а не за цялата програма?

До 10-ти Септември 2022г. ще бъде отворено записването за цялата програма DigitalPRO 4.0, в която се включват всички 20 курса.

След началото на програмата (11-ти Септември), всички курсове ще бъдат отворени за външни участници, които ще трябва да заплатят цена от 300лв за участие във всеки отделен курс.

*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация от DigitalPRO.

Какво съдържа този курс?

Курсът съдържа обучително съдържание за начинаещи и напреднали, което се провежда само онлайн в платформата на DigitalPRO чрез предварително записани лекции (видео уроци) от лекторите, под формата на презентации и how-to видеа, които показват стъпка по стъпка как се практикува теорията в курса.

Съдържанието на лекциите ще обхване теория, терминология, методология и практически похвати за начинаещи, както и примери и анализи от практиката.

Ще се предаде теория, терминология, методология и практически похвати за напреднали, както и разглеждане на примери от практиката и преподаване на работещи стратегии, тествани от лектора в неговата практика.

Всяка лекция ще бъде разделена на малки видеа по конкретни теми, които ще бъдат подредени в определен ред (playlist), което дава възможност за по-фокусирано предаване на знания от страна на лектора, както и по-лесно консумиране на съдържанието от страна на участника.

Всеки участник ще има достъп до обща Facebook група, в която ще може да задава въпроси по определена тема и да отбележи лектора, към когото се обръща.

Възможността за задаването на въпроси е валидна до края на учебната програма.

Достъп до видеата има всеки, който участва в цялостната програма на DigitalPRO или е закупил съответния единичен курс.

Мога ли да задавам въпроси на лектора?

Да. Всеки участник ще има достъп до обща Facebook група, в която ще може да задава въпроси по определена тема и да отбележи лектора, към когото се обръща.

Възможността за задаването на въпроси е валидна до края на учебната програма.

Също така, към всички 8 основни курса ще се провеждат 4 онлайн уебинара за участниците, където всеки лектор ще има възможност да отговаря на конкретните въпроси по неговите лекции, да разисква теми и да дава обратна връзка.

Докога ще имам достъп до лекциите в курса?

Всеки участник в цялостната програма или в индивидуален курс ще има неограничен достъп до лекциите и ще може да ги гледа неограничен брой пъти в рамките на провеждането на програмата DigitalPRO 4.0.

Достъпът до лекциите ще бъде отворен до 31.10.2022г, като след това достъпът до тях се спира заради предстоящо обновяване на съдържанието в курсовете.

Всеки участник ще има възможност да поднови своето участие в цялостната програма с -50% отстъпка и ще получи достъп до обновените лекции и предстоящи нови курсове.

Дечко Стефанов

Google Analytics

Дечко Стефанов е Регионален мениджър на платформата за онлайн реклама EasyAds вече 6 години.

Голямото разнообразие от кампании и казуси през годините са ключов момент в развитието му като ‘’универсален боец", който се стреми да разбере различните проблеми и да гледа винаги от няколко гледни точки.

Като експерт, работещ с малки и големи бизнеси по отношение на Performance рекламата, той е и лектор на различни събития за дигитален маркетинг, организирани от IAB България и други браншови организации.

Дечко е лектор на курса Google Analytics.

Оценки на участници

4.6 / 5
(166)
(34)
(14)
(5)
(0)

Отзиви на участници

С. Райкова

Чудесно, стегнато и професионално споделяне на информация и то - доста тежка, както за начинаещи, предполагам, така и за напреднали, тъй като всеки казус е различен и може да бъде разглеждан по различен начин, съответно да има няколко настройки и допълнителни опции. Изключително важно за мен беше, че първо се поставят целите, след това се търси опция за прилагането им с този инструмент. Впечатлена съм какво бих могла да правя след този модул и задължително, ако продължа в програмата, ще надграждам основно върху него и SEO.

Т. Смиленов

Това беше един от най-силните модули до момента. Изключително много и разнообразна информация, която беше различна от това, което може да се гледа в Google Academy курса по GA. Полезни и практически съвети, които трудно може да се намерят с търсене в мрежата. Би било добре в курса да има повече часове за този модул.

Р. Витанова

Супер трудна материя, но според мен беше поднесена много разбираемо. Може би това, че виждахме системата всеки път, го направи по-лесно смилаемо, а и лекторът повтаряше основни неща и се връщаше често да припомня основни понятия и настройки и това беше много полезно.

П. Антонова

Личи си опитът и познаването на теорията, която, както вече знаем, Google често променя. Много информация, ясна логическа структура на всяка една лекция. А също така и на повторенията - нали са майка на знанието...

П. Бобева

Поставям 6 на Дечко, защото много ми хареса, че всичко, което се каза, се и показа, защото отчитам, че материята е трудна, и сигурно никак не е лесно да се предаде.

И. Нешева

Най-добрият лектор откъм просто обяснение на нещата до момента! Обясняваше ги точно като на прохождащи в системата и многото повторение на нещата + примери направиха материята доста по-лесно смилаема.

Р. Кръстева

Обратната ми връзка за Дечко Стефанов е изключително положителна. Положи много усилия, за да разкаже материала на възможно най-лесен и достъпен език.

Л. Стоянова

Единствената ми препоръка към лектора е да продължи да предава този неизчерпаем ресурс от знания, които има. Просто е роден да преподава.

В. Парладийска

Изключително готин е Дечко Стефанов и даде наистина всичко от себе си. Оценявам всичките му усилия.

С. Каракерезова

Материята е сложна, предполагам, че и беше поднесена по възможно най-разбираемия и опростен начин.

С. Емелин Илиева

Лекторът беше супер! Подробно обяснение на всичко. Благодаря за отдадеността и отделеното време!

Г. Евтимова

Предаването на тази сложна материя беше брилянтно. Нямам препоръки!

Цена: 300 лв.

  • 20 часа продължителност
  • Видео уроци
  • Презентации за сваляне

Цена:300 лв.

Запиши се

МЕДИИТЕ ЗА НАС

Водещи медии отразиха уникалността и полезността на нашата обучителна програма

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Свържете се с нас:
0896 235 344