SEO Маркетинг и Оптимизация
Научи как да станеш успешен SEO Маркетинг специалист, който знае как да оптимизира успешно своя сайт, за да може бизнесът да се позиционира на по-челни позиции в интернет търсачките!
Цели на курса
- Oсновните понятия, факти и методология на SEO;
- Oсновните понятия, факти и методология на Техническо SEO изпълнение;
- Методология и работа с търсещи машини и търсачката Google;
- Методология и изграждане на SEO-friendly уеб сайтове;
- Как се представя и позиционира онлайн бизнесът чрез SEO;
Информация за курса
Курсът е съставен от Видео Уроци
Изпит и Сертификат
*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация.
*Полагането на изпит е по желание на участника.
*Изпитът се полага след официалната дата за край на курса
Всеки индивидуален курс предоставя обучителен материал, комуникация с лектора и участие в обща Facebook група.
Начало на курса
Официалната дата за начало и край на курса важи само за курсисти в пълната програма на DigitalPRO!
Участници, закупили индивидуален курс, разполагат с достъп до лекциите веднага.
Допълнителни ъпдейти към видеата ще бъдат представени от лектора след официалната дата за начало на курса и всички участници ще бъдат уведомени за обновленията.
Неограничен достъп до 31.10.2022г
Всеки участник, закупил индивидуален курс от програмата, разполага с неограничен достъп до лекциите и ще може да ги гледа неограничен брой пъти в РАМКИТЕ на провеждането на DigitalPRO 4.0.
Лекциите ще са отворени за гледане до 31.10.2022г, като след това достъпът до тях се СПИРА заради предстоящо обновяване на съдържанието в курсовете.
За Начинаещи
- За начинаещи, които прохождат в сферата на SEO маркетингa и имат нужда от конкретни процеси, които да следват;
За Средно напреднали
- За средно напреднали, които искат да обновят своите знания и научат повече стратегии и тактики за SEO оптимизация на сайт;
ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТ:
1/ Кои са основните понятия, факти и методология на SEO, които трябва да знае един успешен дигитален маркетинг специалист (+ неща за напреднали);
2/ Кои са основните понятия, факти и методология на Техническо SEO изпълнение;
3/ Как се представя и позиционира онлайн бизнесът чрез SEO.
ПРАКТИЧЕСКА ЧАСТ:
1/ Разглеждане на отделните обекти в дейността на една оптимизация за търсачки;
2/ Методология и работа с търсещи машини и търсачката Google;
3/ Методология и изграждане на SEO-friendly уеб сайтове;
ЛЕКЦИЯ #1
История и основи на SEO маркетингa
Видео #1 - Представяне на курса по SEO маркетинг
- Представяне на лектора маг.инж. Евгени Йорданов
- Съдържание на курса SEO маркетинг
Видео #2 - Кратка история на Интернет
- Ще разберем как е започнало всичко, което използваме днес
Видео #3 - Как работят търсещите машини
- Какво се случва зад кулисите, когато натиснеш бутона „Търси”
Видео #4 - Основи на търсенето: компоненти и оператори
- Кои са отделните елементи и важните компоненти на търсенето
Видео #5 - Как стигаме до SEO? Дигитален маркетинг > SEM > SEO
- Как изглежда цялостната картинка на дигиталния маркетинг и къде точно се намира SEO маркетингът в нея
Видео #6 - Какво всъщност е SEO? Видове и типове SEO
- Какво всъщност е SEO: какво означава, какви са неговите видове и типове
ЛЕКЦИЯ #2
Компоненти на един уебсайт и неговата оптимизация
Видео #1 - Интернет технологии – сървъри, IP и DNS
- Информация за това какви технологии стоят отдолу под нашите уебсайтове, за да може те да функционират нормално
Видео #2 - Адреси в Интернет - Domain имена и URL-и
- Как да изберем име за нашия бизнес (domain name) и да го запазим в Интернет, както и какво представляват адресите, които виждаме и пишем в браузърите (URL)
Видео #3 - Уебсайт компоненти - HTML и META
- Как да си нагодя един уебсайт от началото. Въпреки че най-вероятно ще използваме CMS за направата на уебсайт в 2021 г., важно e да знаем основните компоненти, с които се изгражда един уебсайт. Ще разберем още кои от тези компоненти се използват за SEO цели
Видео #4 - Структурирани данни в сайта - Schema.org и rich snippets
- Как да надградим знанията от предното видео, като по този начин ще получим едни по-добри и по-привлекателни резултати в търсенето
Видео #5 - Логика в уебсайта - избор на архитектура
- Какво е уебсайт архитектура, как би трябвало да изглежда структурата на нашия уебсайт и какво влияние има всичко това върху позиционирането в търсачките.
Видео #6 - Обхождане на уебсайта и контрол над роботи
- Как обхождат търсачките нашите уебсайтове и какви са методите и инструментите, с които ние имаме възможност да контролираме това обхождане
Видео #7 - Избор на платформа за вашия уебсайт
- Кои са популярните платформи за направа на уебсайтове (CMS) и как да изберем тази, която да ни свърши най-добре работа спрямо нашите нужди и желания
ЛЕКЦИЯ #3
Видове content стратегия за SEO и copywriting
Видео #1 - Опознай потребителя - Buyer Persona и Buyer’s Journey
- Въведение в чисто маркетинговите аспекти на проследяването на т.нар. buyer's journey и кои са хората, които минават през него (т.нар. buyer persona)
Видео #2 - Какво е потребителското намерение - User intent
- Какво представлява потребителското намерение, какви видове има то и как се съотнася спрямо нашите интереси в търсачките
Видео #3 - Съдържание за уеб - web content marketing
- Как се съотнася потребителското намерение в ерата на търсачките и какви са неговите видове, както и какво съдържание да създаваме, така че то да се хареса на търсачките спрямо тези аспекти
Видео #4 - Как търсачките гледат на съдържанието
- Как търсачките избират резултати според ключови думи и тематично моделиране
Видео #5 - Изграждане на семантично ядро чрез подбор на ключови думи
- Как да започнем процеса на събиране на начален списък с ключови думи, откъде да извадим най-добрите думи и как да ги подредим спрямо нашето съдържание
Видео #6 - SEO съвети при copywriting
- Как да затворим пъзела, като се възползваме от всички знания, изградени от предходните видеа, и реално да опишем и видим как да се възползваме от ключовите думи в различни аспекти от нашето SEO на уебсайта
ЛЕКЦИЯ #4
Основи на онлайн репутацията
Видео #1 - Въведение в онлайн репутацията
- Кратка интродукция относно онлайн репутацията, какво представлява тя, каква е нейната цел и какво съдържа в себе си
Видео #2 - Всичко е връзки (links). Вътрешно свързване
- Ще научим как функционират връзките и анатомията на един линк, ще си припомним какво е PageRank и как той придава авторитет от една страница на друга на база на връзките
Видео #3 - Основи на изграждането на връзки (link building)
- Как всъщност работи link building-а, какви са неговите компоненти - количества, качества, dofollow/nofollow, свежест и т.н. Ще поставим една добра основа за бъдещите ни link building задачи
Видео #4 - Видове link building
- Всеки един от 20 различни възможни начина за генериране на нови връзки - link building
Видео #5 - Link building опасности - Google Updates и наказания
- Гледната точка на търсачката в тези междусайтски взаимоотношения. Къде попада тя във всичко това? Какво е измислила, за да може да въдворява ред между сайтовете в Интернет и какви са нейните инструменти - алгоритми и наказания, с които борави
Видео #6 - Социални мрежи
- Разглеждане на социалните мрежи, аспектите на онлайн репутацията и как се управлява тя чрез използването на социални мрежи, сайтове за ревюта и сравнения
Видео #7 - Блогове
- Какво представлява един блог, как изглежда перфектният блог и как да успеем в бизнеса и SEO, уповавайки се на съдържанието, което генерираме през нашите блог постове в нашите и чужди сайтове
ЛЕКЦИЯ #5
SEO вертикали
Видео #1 - Въведение в SEO вертикалите
- Кратка интродукция относно вертикалите в SEO и в бизнеса, както и какво ще разгледаме в тази лекция като цяло
Видео #2 - SEO за снимки (Image SEO)
- Какво представлява снимковото SEO - как изглежда перфектно оптимизираната снимка, какви са нейните компоненти и за какво трябва да внимаваме при работата със снимки по нашите сайтове
Видео #3 - SEO за видео (Video SEO)
- Колко е важно видео съдържанието за потребителите в Интернет днес и къде може да стои едно видео - позитиви и негативи на всеки от вариантите, какви са неговите основни компоненти и как да се възползваме от него за своите SEO цели
Видео #4 - SEO за локални бизнеси (Local SEO)
- Как можем да позиционираме своя физически бизнес в търсачките? Как, дори и да нямаме онлайн присъствие, Google успява да създаде такова за нас автоматично? Тогава как можем да се възползваме и управляваме това присъствие там?
Видео #5 - SEO за международни бизнеси (International SEO)
- Ще научим как правилно да оптимизираме своя сайт за повече от един език и държава. Напълно нормално е да не се справим с тази задача, тъй като 80% от хората, опитващи се да го приложат, fail-ват
Видео #6 - SEO за онлайн магазини (eCommerce SEO)
- Изброяване и разглеждане на всеки един от компонентите, на един онлайн магазин, както и върху какво да наблегнем, ако искаме нашият магазин да върви напред в търсачките
ЛЕКЦИЯ #6
Мобилно SEO
Видео #1 - Мобилно SEO – история, контекст и Mobile-first index (MFI)
- Представяне на историята и как се е стигнало до това да се говори за мобилно SEO и различните видове
Видео #2 - SEO за мобилен Web
- В това видео ще разберем как изглежда уебът за мобилни устройства и кои са предпочитаните методи, за да направим нашия уебсайт мобилен, но едновременно с това Google да го харесва
Видео #3 - Progressive Web Apps (PWA)
- Тук ще разгледаме една интересна хибридна технология, която е най-доброто от двата свята – уебсайт, но се държи като мобилно приложение (app). Ако искаш да разбереш как се прави, това видео е за теб
Видео #4 - Accelerated Mobile Pages (AMP & Web stories)
- В това видео ще разберем за новата технология на Google за забързване на уеба, наречена Google AMP, и абсолютно новата иновация, интегрирана в тях - AMP Web Stories
Видео #5 - App Store Optimization (ASO)
- Чували сте вече за SEO, но чували ли сте за неговия брат близнак от друга майка – ASO?
ASO е SEO-то, само че не за мобилни сайтове, а за мобилни приложения. С други думи как да позиционираме новосъздадения ни mobile app в морето от хиляди други мобилни приложения
ЛЕКЦИЯ #7
SEO трендове
Видео #1 - Текущи SEO тенденции
- Как Google преценява качеството на уеб съдържанието и с какви инструменти
Видео #2 - Your Money or Your Life (E-A-T)
- Как се гради експертиза, доверие и авторитетност чрез уеб съдържание
Видео #3 - Knowledge Graph Optimization (KGO & Entities)
- Как е започнало всичко – entities и създаване на knowledge graph, как е еволюирал knowledge graph, как се оптимизира за него и тонове друга полезна и ценна информация
Видео #4 - Гласово SEO (Voice SEO)
- Как така става, че хората започват да търсят с глас и какво означава това за нашето позициониране в търсачките
Видео #5 - Google Discover feed SEO
- В това видео ще разберем за новата интересна технология, подаваща ни интересуващата ни информация, преди да осъзнаем, че сме привлечени от нея
Видео #6 - Core Web Vitals (CWV)
- Как да се подобри оптимизирането на сайта ни, с кои инструменти може да оптимизираме и как работят те
ЛЕКЦИЯ #8
SEO инструменти и одитиране на уебсайт
Видео #1 - Въведение в анализа на уебсайтове и видовете инструменти
- Кратка интродукция относно категориите в SEO инструментите и тяхното приложение за анализ, измерване и одитиране
Видео #2 - Най-важните инструменти за уебмастъри… от Google
- Инструментите, които предлага Google по целия спектър на SEO
Видео #3 - Инструменти за техническо SEO (Technical SEO)
- Техническото SEO и инструментите за него
Видео #4 - Инструменти за подбор на ключови думи (Keyword Research)
- Подбор на ключови думи и инструментите за него
Видео #5 - Инструменти за съдържанието (Content Optimisation)
- Оптимизация на съдържанието и инструментите за него
Видео #6 - Инструменти за изграждане на връзки (Link Building)
- Изграждане на връзки и инструментите за него
Видео #7 - Инструменти за анализ на линк профила (Backlink Analysis)
- Анализиране на линк профил и инструментите за него
Видео #8 - Инструменти за локални бизнеси (Local SEO)
- Локалното съдържание и инструментите за него
Видео #9 - Инструменти за WordPress SEO
- Едни от най-добрите WordPress SEO плъгини и инструменти
Видео #10 - Инструменти за следене на позициите (Rank Tracking)
- Най-добрите инструменти за проследяване на ранк
Видео #11 - SEO одит - технически анализ на уебсайт
- Какво да следим и какви SEO грешки съществуват
Видео #12 - Заключение на модул SEO Marketing
След завършване студентите ще могат да приложат наученото като:
- SEO специалист в дигитална агенция/startup/компания;
- SEO специалист на свободна практика;
Мога ли да се запиша само за този курс, а не за цялата програма?
До 10-ти Септември 2022г. ще бъде отворено записването за цялата програма DigitalPRO 4.0, в която се включват всички 20 курса.
След началото на програмата (11-ти Септември), всички курсове ще бъдат отворени за външни участници, които ще трябва да заплатят цена от 300лв за участие във всеки отделен курс.
*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация от DigitalPRO.
Какво съдържа този курс?
Курсът съдържа обучително съдържание за начинаещи и напреднали, което се провежда само онлайн в платформата на DigitalPRO чрез предварително записани лекции (видео уроци) от лекторите, под формата на презентации и how-to видеа, които показват стъпка по стъпка как се практикува теорията в курса.
Съдържанието на лекциите ще обхване теория, терминология, методология и практически похвати за начинаещи, както и примери и анализи от практиката.
Ще се предаде теория, терминология, методология и практически похвати за напреднали, както и разглеждане на примери от практиката и преподаване на работещи стратегии, тествани от лектора в неговата практика.
Всяка лекция ще бъде разделена на малки видеа по конкретни теми, които ще бъдат подредени в определен ред (playlist), което дава възможност за по-фокусирано предаване на знания от страна на лектора, както и по-лесно консумиране на съдържанието от страна на участника.
Всеки участник ще има достъп до обща Facebook група, в която ще може да задава въпроси по определена тема и да отбележи лектора, към когото се обръща.
Възможността за задаването на въпроси е валидна до края на учебната програма.
Достъп до видеата има всеки, който участва в цялостната програма на DigitalPRO или е закупил съответния единичен курс.
Мога ли да задавам въпроси на лектора?
Да. Всеки участник ще има достъп до обща Facebook група, в която ще може да задава въпроси по определена тема и да отбележи лектора, към когото се обръща.
Възможността за задаването на въпроси е валидна до края на учебната програма.
Също така, към всички 8 основни курса ще се провеждат 4 онлайн уебинара за участниците, където всеки лектор ще има възможност да отговаря на конкретните въпроси по неговите лекции, да разисква теми и да дава обратна връзка.
Докога ще имам достъп до лекциите в курса?
Всеки участник в цялостната програма или в индивидуален курс ще има неограничен достъп до лекциите и ще може да ги гледа неограничен брой пъти в рамките на провеждането на програмата DigitalPRO 4.0.
Достъпът до лекциите ще бъде отворен до 31.10.2022г, като след това достъпът до тях се спира заради предстоящо обновяване на съдържанието в курсовете.
Всеки участник ще има възможност да поднови своето участие в цялостната програма с -50% отстъпка и ще получи достъп до обновените лекции и предстоящи нови курсове.
![](https://digitalpro.bg/img/lektori-digitalpro/evgeni-yordanov.jpg)
Евгени Йорданов
CEO @ Next Basket
Маг. инж. Евгени Йорданов - специалист по социални мрежи и търсачки/предприемач. Евгени е главен изпълнителен директор в софтуерната компания Next Basket, с дългогодишен опит в сферата на дигиталния маркетинг и автоматизация. Един от дигиталните предприемачи на България и основен лектор на различни по големина събития с дигитална насоченост.
Той е сертифициран специалист по маркетинг на съдържанието от американския Northwestern University, както и от редица други институции. Текущ докторант по Компютърни системи и технологии и завършил инженерна магистратура по Бизнес информатика, както и инженерна бакалавърска степен по Телекомуникации. Той е преподавал в Телерик Академия, както и в някои от топ университетите в България.
Евгени е един от основните двигатели, които спомагат развитието и обгрижването на млади предприемачи на Балканите със своята работа и покрай различните стартъп събития и акселератори.
Някои от неговите собствени проекти са добре познати ресурси за българската онлайн IT и маркетинг общност, като:
- Маркетинг и Уебмастърство (най-голямата професионална Facebook & G+ група)
- SocialEvo.net (онлайн медия)
- SEOptimizacia (SEO и маркетинг блог)
- ey!Box TV (влогинг канал за предприемачество и развитие в дигиталната среда)
Евгени е лектор на курса SEO Маркетинг и Оптимизация.
Оценки на участници
Отзиви на участници
![](https://digitalpro.bg/img/male.png)
Лекторът положи доста усилия да поднесе информацията на възможно най-разбираем език.
Доказа професионализма и големите знания, които е придобил през годините.
Макар и труден материал, лекциите бяха интересни и полезни.
За мен беше чест да се уча и да попивам знания от него. Успях да науча доста полезни неща, макар и по-трудно от очакваното.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Перфектно представяне от страна на лектора, напълно изчерпателна информация и поднасяне на сложна материя по начин, достъпен за всички (начинаещи и напреднали), страхотно темпо на говорене.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Много професионално преподаване на високо ниво, същевременно ясно и разбираемо спрямо сложната като цяло материя.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Нямам препоръки!
Железен е!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Според мен се справи отлично, нямам забележки.
![](https://digitalpro.bg/img/male.png)
Нямам препоръки. Доволен съм от съдържанието и начина на представяне.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Беше почти идеално ("почти"-то е понеже по презумпция идеалното не съществува).
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Нямам никакви препоръки - много добре балансирано съдържание, лекторът представи информацията много достъпно.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Да продължава в същия дух :)
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Мисля, че лекторът се представи отлично и единствено съжалявам, че нямаше още време, за да сподели още информация по материала.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Всичко беше идеално. Видеата бяха супер!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Всичко беше представено отлично.
Нямам препоръки.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Нямам препоръки, лекциите много ми харесаха. Благодаря!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Нямам препоръки. Аз бях възхитена от неговото представяне и полезната информация, която ни даде.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Беше много полезно и интересно. Лекциите бяха много стегнато и подредено поднесени. Отлично!
![](https://digitalpro.bg/img/male.png)
Лекторът е страхотен!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Препоръчвам с две ръце! Като човек далеч от материята напълно начинаещ бих искала да благодаря за прекрасно поднесеният учебен материал. Обемът на лекциите е голям, но има защо. Важно е, че нещата в края на курса бяха осмислени и разбрани. Евегени Йорданов, благодаря от сърце за въведението и уроците в SEO!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Курсът на Евгени е много подробен, предоставя информация от практиката. След всяка лекция нямаш търпение да изгледаш следващата.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Мисля, че курсът трябва да е малко по-дълъг с цел, тъй като материалът е немалко и нелесен.... Относно лектора, мисля че, обяснява добре.
![](https://digitalpro.bg/img/male.png)
Като начинаещ абсолютно всичко ми беше много полезно и интересно.
![](https://digitalpro.bg/img/male.png)
Дойдох в този модул с знание 0 и препоръка, че Евгени е добър, лектор. Не знам с какви знания излизам, но определено ще се вълнувам все повече от този аспект на маркетинга. Лекторът не е добър, той е змей
![](https://digitalpro.bg/img/male.png)
Много богат на съдържание курс от гледна точка на препоръки, практики и SEO инструменти. Получих полезна информация в пъти повече от очакваното!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Всичко беше топ!
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Цялата материя беше нова за мен. Развям се, че се записах за този курс.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Всеобхватен курс по SEO, структуриран изключително професионално и синтезирано и воден от световен практик в областта. Изобилства от допълнителни материали и богат набор от инструменти за ползване. Със сигурност вече гледам с други очи на полето за търсене в Google, на уеб сайтовете, съдържанието в тях, устройствата, от които ги отварям, и изобщо на цялото интернет пространство и организацията на информацията в него.
![](https://digitalpro.bg/img/female.png)
Евгени ме заинтригува и "накара" да заобичам SEO, като се има предвид, че съм преди всичко творческа и артистична натура, което беше немалка изненада и за мен самата.
Цена:300 лв.
Запиши се