B2B Sales & Marketing

Научи как да създадеш успешна B2B маркетинг стратегия, как да дигитализираш търговските процеси и как да обединиш усилията на твоите маркетолози и търговци, за да изградиш имиджа на своята комапния, да вдъхнеш доверие у своите потенциални клиенти и да започнеш да генерираш повече продажби в дългосрочен план.

Начало09.05.2022
Край31.10.2022

Цели на курса

Ако се запишеш в този курс, ще получиш важни теоритични знания, които ще бъдат подкрепени с много примери от практиката:

- Как да изградиш цялостна B2B маркетинг стратегия и как да я управляваш

- Как да изградиш силна и въздействаща корпоративна идентичност, която да показва професионализма на твоята компания и да подсилва имиджа ти

- Какаво представляват Inbound и Outbound методологиите в маркетинга

- Кои са успешните канали и задължителните видове съдържание в B2B макетинга

- Как и защо да изградиш CRM система до 1 000 000 контакта напълно безплатно

- Как и защо да дигитализираш търговските си процеси

- Как да изграждаш комплексни маркетинг фунии и да автоматизираш дейностите на твоя маркетинг и търговски екип

Информация за курса

Курсът е съставен от Видео Уроци

*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация.

*Полагането на изпит е по желание на участника.

Всеки индивидуален курс предоставя обучителен материал, комуникация с лектора и участие в обща Facebook група.

Изпит и Сертификат

*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация.

*Полагането на изпит е по желание на участника.

Всеки индивидуален курс предоставя обучителен материал, комуникация с лектора и участие в обща Facebook група.

Начало на курса

Участници, закупили индивидуално курса, разполагат с достъп до лекциите след ОФИЦИАЛНАТА ДАТА ЗА СТАРТ НА КУРСА (09.05.21)

Неограничен достъп до 31.10.2022г

Всеки участник, закупил индивидуален курс от програмата, разполага с неограничен достъп до лекциите и ще може да ги гледа неограничен брой пъти в РАМКИТЕ на провеждането на DigitalPRO 4.0.

Лекциите ще са отворени за гледане до 31.10.2022г, като след това достъпът до тях се СПИРА заради предстоящо обновяване на съдържанието в курсовете.

9 МАЙ (ПОНЕДЕЛНИК)

- Отключване на всички лекции в 12:00ч на обяд

За Начинаещи

За начинаещи маркетолози и търговци, които прохождат в сферата на B2B маркетингa и имат нужда от конкретни процеси, които да следват;

За Средно напреднали

За средно напреднали маркетолози и търговци, които искат да обновят своите знания и научат повече стратегии и тактики за успешен B2B маркетинг и иновативни търговски инструменти

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТ:

1/ Кои са стъпките, през които трябва да премине един маркетинг специалист, за да създаде успешна B2B маркетинг стратегия;

2/ Какво представлява Inbound и Outbound методологията и защо тяхното миксиране е ултимативния маркетинг на бъдещето

3/ Примери от практиката за успешните B2B маркетинг канали и съдържанието в тях

4/ Дигитализация на търговски процеси – Hubspot CRM, LinkedIn и имейл маркетинг

5/ Комплексни маркетинг фунии и автоматизация на твоите B2B маркетинг и търговски активности

ПРАКТИЧЕСКА ЧАСТ:

1/ Ще създадеш самостоятелно своя собствена B2B маркетинг стратегия;

2/ Ще създадеш самостоятелно своя CRM и ще дефинираш неговите филтри

3/ Ще създадеш своята първа комплексна фуния, която ще съдържа Inbound и Outbound методологията

ЛЕКЦИЯ #1

Основи на inbound методологията


Видео 1 - B2B vs. B2C компании

- В това видео ще научите какви видове B2B и B2C компании съществуват, каква е разликата в маркетинг и търговските стратегии на B2B и B2C компаниите и по какво се различава психологията на двата вида клиенти.

Видео 2 - Какво представлява inbound методологията

- В това видео ще научите какво представлява inbound методологията, какво е flywheel и как те помагат на всеки бизнес да изгражда дългосрочни взаимоотношения с клиентите си, базирани на добавена стойност и високо ниво на доверие.

Видео 3 - Фундаменти на inbound методологията

- В това видео ще научите кои са основните принципи и елементи, върху които се гради inbound методологията.

Видео 4 - Създаване на мисия и визия на компанията

- В това видео ще научите трите основни въпроса, на които трябва да си отговорите, за да изградите мисията и визията на вашата компания, ще ви споделим примери от практиката и ще ви подарим темплейт за създаване на мисия и визия.

Видео 5 - Поставяне на SMART цели

- В това видео ще разберете с какво се характеризират SMART целите и как лесно да поставяте SMART цели на всяка ваша стратегия или кампания. Също така ще ви споделим каква е разликата между SMART цели и KPIs (key performing indicators).

Видео 6 - Създаване на Buyer Persona

- В това видео ще научите какво представляват Buyer Person-ите, как да дефинирате Buyer Person-ите за вашия бизнес и от къде да събирате информация за тях. Също така ще ви подарим темплейт за създаване на Buyer Persona.

Видео 7 - Изграждане на Buyer’s Journey

- В това видео ще научите какви са етапите в една потребителска пътека (Buyer’s Journey) и кои са различните фази в жизнения цикъл (Lifecycle Stages) на клиента.

Видео 8 - Какво представлява inbound маркетинга

- В това видео ще разберете какво е inbound маркетинг и как и защо да създавате inbound маркетинг стратегия за B2B компании.

Видео 9 - Какво представлява inbound търговията

- В това видео ще разберете какво е inbound търговия и как и защо да създавате inbound търговски стратегии за B2B компании.

ЛЕКЦИЯ #2

Маркетинг съдържание и канали


Видео 1 - Корпоративна идентичност и брандбук за B2B компании

- В това видео ще споделим кои са най-важните елементи на една корпоративна идентичност и как те се обединяват в един брандбук. Освен това ще покажем няколко примера за цялостна корпоративна идентичност и брандбук.

Видео 2 - Уебсайта на B2B компанията и неговите инструменти за конверсии

- В това видео ще научите задължителните елементи на различни видеове уебсайтове за B2B компании. Освен това ще покажем как можете да интегрирате попъпи, форми за сваляне на информация и live chat на вашия уебсайт само за няколко минути.

Видео 3 - Социалните мрежи на B2B компаниите

- В това видео ще споделим кои са най-важните социални мрежи за B2B компаниите, как да се изгради профила на една B2B компания в социалните мрежи, кои са задължителните рубрики и видове публикации за B2B компании в социалните мрежи Facebook и LinkedIn.

Видео 4 - Създаване на дългосрочна стратегия на съдържанието за B2B компании

- В това видео ще ви покажем какво представлява една inbound стратегия на съдържанието и ще попълним един темплейт със съдържание за 6 месеца напред.

Видео 5 - Избор на основни теми (core topics) и създаване на пилър (pillar) страници.

- В това видео ще научите какво представляват „core topics” и с какви инструменти да дефинирате вашите основни теми. Освен това ще ви дадем точни указания за изграждане на pillar страници, които се класират на първа страница в Google и които конвертират лийдове.

Видео 6 - Създаване на материали с допълнителна стойност (downloadables)

- В това видео ще ви покажем различни примери за съдържание с допълнителна стойност, като е-книги, продуктови брошури, корпоративни презентации, темплейти, инфографики и успешни истории, което можете да създадете и да позиционирате в pillar страници или обикновени блог статии.

Видео 7 - Създаване на видео съдържание за B2B компании

- В това видео ще научите кои са различните видове видеа, които една B2B компания би трябвало да създава като чат от нейната inbound стратегия на съдържанието с цел повишаване разпознавемостта на бранда и изграждане на доверие.

Видео 8 - Онлайн реклама във Facebook, Linkedin и Google Ads за B2B компании

- В това видео ще дадем препоръки за видовете онлай реклами и примери за аудитории, които да присъстват в онлайн фунията за реклама на B2B компании във Facebook и LinkedIn и при какви случаи да използвате Google Ads.

Видео 9 - Имейл маркетинг за B2B компании

- В това видео ще ви споделим защо е важно всеки B2B бизнес да създава имейл вестници (newsletters), колко често да ги изпращате, какъв дизайн е подходящ за тях.

Видео 10 - Онлайн и офлайн събития за B2B компании

- В това видео ще ви дадем идеи какви събития можете да организирате, за да правите по-директен контакт с вашите настоящи и потенциални клиенти – от уебинари, през оторени врати, до международни изложения и КСО кампании.

ЛЕКЦИЯ #3

Дигитализация на търговски процеси



Видео 1 - Видове B2B търговски структури

Видео 2 - Поствяне на търговски SMART цели

- Всеки търговски екип и всеки търговец по отделно трябва да има ясно поставени, добре измерими и регулярно евалюирани цели. Освен оборот и затворени сделки, добрият търговец постига и отлично ниво на ефективност при обаждания и провеждане на срещи. Ще покажем как лесно може да организирате и следите тези KPIs през един добре подреден CRM.

Видео 3 - CRM – основна част от търговската дигитализация

- В това видео ще ви покажем как функционира една CRM (Customer Relationship Management) система - сърцето на дигитализацията на маркетинг и търговските процеси. Ще говорим за елементите на един Customer Relationship Management Software и как протича една имплементация на подобна платформа в една B2B компания.

Видео 4 - Дигитално проследяване на търговския процес

- В това видео ще изброим елементите в един B2B търговски процес и ще ви покажем как можете да проследявате всяка фаза, през която минава една сделка, само за минути през телефон или компютър.

Видео 5 - Дигитализиране на търговско съдържание

- Освен процесите, в търговията е нужно да дигитализираме и търговското съдържание и да изградим стандарти за неговото използване от различните търговци в различните фази на търговската дейност. Ще говорим за създаването на онлайн презентации и успешни истории, темплейти за студени обаждания и follow-up имейли.

Видео 6 - Sales копирайтинг за B2B компании

-Един добър търговец трябва да може да борави добре с думите, както в устна, така и в писмена форма. В това видео ще ви покажем как се пишат добри търговски имейли и ангажиращи лични съобщения в LinkedIn, базирани на предварително разработена Buyer Persona.

Видео 7 - Студени обаждания за нови B2B клиенти

- Студените обаждания са умение, което се отдава на малцина, но може да бъде усвоено с много практика и предварителна подготовка на добри материали. В днешно време те все още имат силен ефект в търговския процес на B2B компаниите в България. Ще разгледаме няколко добри практики по време на телефонните обаждания.

Видео 8 - LinkedIn prospecting

- В това видео ще споделим различни канали и инструменти за намиране на идеалните потенциални клиенти. Ще разгледаме LinkedIn Sales Navigator като изключително силен инструмент за намиране на B2B клиенти.


Видео 9 - Оптимизация на личния-професионален LinkedIn профил

- Един от основните канали за добри B2B продажби в дигитална среда днес е LinkedIn. Освен правилното му използване, човек трябва да знае и как да оптимизира своя личен профил, така че той да излъчва доверие и професионализъм. В това видео ще ви покажем тънкостите и добрите практики в създаването на идеалния личен LinkedIn профил, който да използвате като канал за B2B търговия.

Видео 10 - Marketing и Sales Alignment или синхрона между маркетинг и търговския отдел

- Финалната цел на всяка компания, която има маркетинг и търговски екип, е те да работят в синхрон. Успешната и ефективна работа между двата екипа се базира на ясни общи правила и отговорности. Пълната хармония в този танц може да бъде постигната само чрез използването на обща дигитална платформа /CRM/, в която и двата екипа да отразяват интеракцията си с потенциални и настоящи клиенти. Във видеото ще получите съвети за постигане на този синхрон чрез разработване на цялостен процес на работа.

ЛЕКЦИЯ #4

Автоматизация на маркетинг и търговски процеси


Видео 1 - Цели, приложения и видове автоматизации

- В това видео ще научите как да прецените кога и какво точно да автоматизирате в маркетинг или търговския процес, кои са основните приложения на автоматизацията в B2B компаниите, как да поставяте и измервате целите на дадена автоматизация.

Видео 2 - Платформи за B2B маркетинг и търговска автоматизация

- В това видео ще ви покажем различни видове платформи за автоматизажция, техните ценови диапазони, ще сравним финкционалностите им и ще разгледаме тяхната степен на трудност на употреба от потребителска гледна точка.

Видео 3 - Маркетинг автоматизация на Lead Generation

- Генерирането на правилните лийдове в B2B бизнеса е основен процес, който се захранва от маркетинг екипа през създаденото от него съдържание и рекламните канали, в което то е позиционирано. В това видео ще разгледаме различни Lead Gen кампании и тяхната автоматизация.

Видео 4 - Маркетинг автоматизация на Lead Nurturing

- Конвертирането на лийдовете е само първата част от по-голяма картина. В това видео ще се фокусираме върху т.нар. Passive Buyers /пасивни купувачи/ и ще покажем тактики и автоматизации, с които да ги превърнем в Active Buyers /активни купувачи/.

Видео 5 - Lead Scoring – основен инструмент за квалицикация на лийдове

- Алгоритъмът за lead scoring е в основата на успешната маркетинг или търговска автоматизация и е ключът към ефективното партньорство между маркетинг и търговския екип. В това видео ще покажем как се разработва lead scoring модел.


Видео 6 - Автоматизация на търговските процеси

- В процесите на продажби има много елементи и дейности, които могат да бъдат автоматизирани, без това да навреди на персоналното отношение към вашите потенциални клиенти. Ще говорим за lead prioritization, lead rotation, forecasting и др.

Видео 7 - Customer Success автоматозация

- Нищо не приключва със затварянето на една сделка и преместването на един контакт надолу по фунията на неговия цикъл или надясно по pipeline-a докато. След това започва процеса по т.нар. Customer Delight. В него чрез автоматизиране на процесите може да постигнете добри резултати от гледна точка на клиентско задоволство и клиентско обгрижване, както и да приложите успешни тактики за cross-/upselling.

След завършване студентите ще могат да приложат наученото като:

- Успешен собственик на съществуващ или бъдещ B2B бизнес;

- Account Manager в маркетинг или комуникационна агенция;

- Маркетинг специалист в дигитална агенция, startup или голяма компания;

Мога ли да се запиша само за този курс, а не за цялата програма?

До 10-ти Септември 2022г. ще бъде отворено записването за цялата програма DigitalPRO 4.0, в която се включват всички 20 курса.

След началото на програмата (11-ти Септември), всички курсове ще бъдат отворени за външни участници, които ще трябва да заплатят цена от 300лв за участие във всеки отделен курс.

*Индивидуалните курсове извън програмата на DigitalPRO включват изпит, ако участникът желае да получи Сертификат за допълнителна квалификация от DigitalPRO.

Какво съдържа този курс?

Курсът съдържа обучително съдържание за начинаещи и напреднали, което се провежда само онлайн в платформата на DigitalPRO чрез предварително записани лекции (видео уроци) от лекторите, под формата на презентации и how-to видеа, които показват стъпка по стъпка как се практикува теорията в курса.

Съдържанието на лекциите ще обхване теория, терминология, методология и практически похвати за начинаещи, както и примери и анализи от практиката.

Ще се предаде теория, терминология, методология и практически похвати за напреднали, както и разглеждане на примери от практиката и преподаване на работещи стратегии, тествани от лектора в неговата практика.

Всяка лекция ще бъде разделена на малки видеа по конкретни теми, които ще бъдат подредени в определен ред (playlist), което дава възможност за по-фокусирано предаване на знания от страна на лектора, както и по-лесно консумиране на съдържанието от страна на участника.

Всеки участник ще има достъп до обща Facebook група, в която ще може да задава въпроси по определена тема и да отбележи лектора, към когото се обръща.

Възможността за задаването на въпроси е валидна до края на учебната програма.

Достъп до видеата има всеки, който участва в цялостната програма на DigitalPRO или е закупил съответния единичен курс.

Мога ли да задавам въпроси на лектора?

Да. Всеки участник ще има достъп до обща Facebook група, в която ще може да задава въпроси по определена тема и да отбележи лектора, към когото се обръща.

Възможността за задаването на въпроси е валидна до края на учебната програма.

Също така, към всички 8 основни курса ще се провеждат 4 онлайн уебинара за участниците, където всеки лектор ще има възможност да отговаря на конкретните въпроси по неговите лекции, да разисква теми и да дава обратна връзка.

Докога ще имам достъп до лекциите в курса?

Всеки участник в цялостната програма или в индивидуален курс ще има неограничен достъп до лекциите и ще може да ги гледа неограничен брой пъти в рамките на провеждането на програмата DigitalPRO 4.0.

Достъпът до лекциите ще бъде отворен до 31.10.2022г, като след това достъпът до тях се спира заради предстоящо обновяване на съдържанието в курсовете.

Всеки участник ще има възможност да поднови своето участие в цялостната програма с -50% отстъпка и ще получи достъп до обновените лекции и предстоящи нови курсове.

Валентина Куцева

B2B Marketing & Sales

Валентина Куцева завършва висше образование в Щутгарт, Германия, а след това живее близо 2 години в Калифорния, САЩ, където трупа опит като маркетинг експерт за група от фирми в индустриалния (B2B) сектор. Преди да се завърне в България, тя е работила в Германия, Холандия и САЩ.

Валентина и нейният партньор Иван са основатели на бранда Limacon, който оперира в 3 направления: Limacon Marketing, Limacon Event Center и Limacon SalesHub.

Валентина и Иван основават Limacon Marketing преди четири години. Компанията е по-известна като външен маркетинг отдел на средни и големи фирми в B2B сектора. В своята същност Limacon Marketing помага на клиентите си да изграждат и менежират ежемесечно дългосрочна маркетинг стратегия с цел тяхното упешно позициониране на българския и световен пазар.

През 2016 година Валентина и Иван стартират и Limacon Event Center - водеща офлайн платформа за бизнес хора в Пловдив, които искат да усъвършенстват своите професионални и меки умения. С над 2 хиляди посетители и повече от 50 обучения и събития годишно, Limacon Event Center се превърна в мястото за развитие на професионални и меки умения в Пловдив.

В началото на 2019 година стартира и третият бранд на компанията - Limacon SalesHub - първият sales solution partner на Hubspot за България – една от най-големите платформи за маркетинг и продажбени автоматизации в света. Limacon SalesHub предоставя цялостни решения за оптимизация на продажбени процеси и въшна услуга за допълнително генериране на повече потенциални клиенти и реални продажби за вашия бизнес.

Валентина е един от лекторите в курса B2B Продажби и Маркетинг.

Иван Бондоков

B2B Marketing & Sales

Иван Бондоков прекарва цели 6 години във Вюрцбург, Германия, където следва политология. След завръщането си в България през 2008 година, той работи в международния гигант HP и дигиталната платформа за социална промяна Move.bg.

Страстта и най-големият талант на Иван са продажбите и изграждането на устойчиви партньорства между хора и организации. 

Иван и неговия бизнес партньор Валентина са основатели на Limacon (www.limacon.bg) – компания, която работи като външен отдел за повече от 40 български и международни компании и им помага в развитието на четири основни дейности – маркетинг, продажби, бизнес дигитализация и организация на събития.

Limacon е на пазара от 2016 година, изградена е от 20 силно мотивирани и амбициозни лимаконци, за които най-важното са резултати и пак резултати.

Иван е един от лекторите в курса B2B Продажби и Маркетинг.

Цена: 300 лв.

  • 13 часа продължителност
  • Видео уроци
  • Презентации за сваляне

Цена:300 лв.

Запиши се

МЕДИИТЕ ЗА НАС

Водещи медии отразиха уникалността и полезността на нашата обучителна програма

Стани DigitalPRO!

Стани дигитален маркетинг специалист с помощта на знанията на едни от най-опитните маркетинг професионалисти в България!

ЗАПИШИ СЕ СЕГА

Be Digital. Be PRO!

последвай ни

Свържете се с нас:
0896 235 344